SEO overkill?

Hupsey

Medlem
Jeg driver å utvikler et wp theme som jeg har tenkt å legge ut på wordpress.org. Jeg har nå kjøpt et domain med samme adresse som themet. Jeg tenker å legge en egen side som har samme navn som themet som blir themets hjemmeside. Både domainet,nettstedet, themesiden, og overskriften på themesiden vil da inneholde nøkkelordet theme...Kan dette bli for mye bruk av nøkkelord?

Sist redigert:

i-net

WF 09
Nei, så lenge ikke innholdet på nettsiden har for høy gjentagelse av nøkkelordene det er snakk om utover det, så skal ikke det være noe problem.

Gomlers

Member
Sånne type ting som du på en måte kan god for - altså at det er naturlig at det er sånn, vil alltid gå fint.

Domenet kan du kalle hva du vil, jeg har ikke fått til at et domene har forårsaket dårlig rangering, selv med keywordstuffing så det holder. Med andre ord, skal du fint kunne bruke dette: www.theme-theme-theme-theme-theme.no

Verre ville det da vært hvis dette var tittel-taggen:
<title>theme theme theme theme theme theme theme theme theme theme </title>

og at du gjorde det samme med metataggene... <-- ikke bra.

Og hvis du da virkelig vil gjøre vondt enda verre, så åpner du nettstedet ditt med:
<h1> theme theme theme theme theme theme theme theme theme theme theme theme</h1>

Og fortsetter med vanlig tekst

themethemethemethemethemetheme themethemethemethemethemetheme themethemethemethemethemetheme themethemethemethemethemethemetheme.

En optimal søkemotoroptimalisering som du kan gjøre med ditt eget nettsted, vil egentlig se slik ut:

Ha titler som beskriver innholdet, ha et domene som har sammenheng med tittel, og en side som ligger under et nettsted som kalles det samme som domenet er bare ++.

Den viktigste jobben gjør du uansett med lenkebygging :)

Hupsey

Medlem
Det er et magazine theme.
Har drevet å testet det en stund nå, men vil bygge inn et custom admin panel før jeg legger det ut på wordpress.com

Hupsey

Medlem
Ja, kommer til å legge det ut her når det er helt ferdig.
Det kan ta noen uker før jeg er klar siden dette er noe jeg jobber med på fritiden(og jeg har også mye annet som må prioriteres..)
Tester ut themet i en aksjeklubb jeg er medlem i, her er noen screenshots(har ikke brukt anonsemulighetene som er i themet her):

screenshot theme.jpg

page theme.jpg

picxx

WF 09
finnes ikke noe som heter "for mye" ;)

Hupsey

Medlem
En liten oppdatering..
Har begyt å rangere på longtailene jeg har optimalisert for i yahoo nå.
Har førsteplass på frasen -free wordpress magazine themes, og fjerdeplass med -wordpress magazine themes.
I google ligger jeg helt bak på 5 side. Det er ca 3mnd siden siden ble indexert og det er muligens noe av grunnen til forskjellen..
Jeg antar at den dårlige plasseringen i google skyldes 1.tidsfaktorer/filter/sanbox eller 2. innlenker eller 3. for lite innhold/for høy keyword tetthet.. Ironisk nok ser det ut til at 5 siden på google gir mer trafikk en førsteplassen i yahoo
Jeg har ikke oversatt themet til norsk enda, men for de som vil teste det kan det ses og lastes ned her:free wordpress magazine themes
Satser på å utvikle themet videre og oversette til norsk når jeg får tid.

Hupsey

Medlem
Ikke mye foreløpig... Men det er et langsiktig prosjekt. Jeg har en åpen statestikk i footeren på nettsiden om du ønsker å se trafikk..
I følge googele skal det vere 22000 søk på wordpress magazine themes frasen

Hupsey

Medlem
Takk for tipset..
Ser jeg har feil i kategoriene blandt annet..
Er blitt litt for avhenging ordlistefunksjinene, og har lett for å være for kjapp når jeg skriver.

Topp