Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Seo index side

IngerHogmoen

New Member
Jeg har en nettbutikk i Mystore og med mitt ab. har jeg ikke tilgang til å legge inn søkeord i selve index-siden. Derimot har jeg det på alle undersidene. Har hele tiden trodd at det er veldig viktig å ha med søkeord på hovedsiden, og det overrasker meg at jeg ikke har den muligheten her. Har snakket med Mystore om dette og da fikk jeg det svaret at så lenge det var søkeord på undersidene så hadde det ikke noen betydning.
Noen som har noen gode råd å komme med her?

Inger
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Aha... Nei, det som heter meta keywords har faktisk ingenting å si for google - eller noen andre søkemotorer som er noe å bry seg om i dag (det var vel endel søkemotorer som brukte det før, men det er ganske lenge siden). Det som har noe å si for google (og de fleste andre) er hva du faktisk skriver i teksten på sidene dine. Står det f.ex. "verdens beste sjokoladekake" i overskriften din, i sidetittelen, og noen ganger i teksten om produktet, så regner google med at det er det den siden handler om, og at den derfor er relevant hvis folk søker etter "verdens beste sjokoladekake". Så kommer andre faktorer som f.ex. hvor mange som linker til deg, hva teksten som linker til deg er (f.ex. "verdens beste sjokoladekake" i stedet for "klikk her"), hvor relevante og populære disse sidene er, osv osv.

Her er en enkel og god intro: SEO: The Free Beginner’s Guide From Moz
 
Sist redigert:

spikre

peterhamre.no
Ikke bruk tid på alle mulige dumme felt du finner i administrasjonspaneler rundt om. Skriv en god beskrivelse (forklar, forklar, forklar), ha en tydelig pris, og gjerne opp til flere produktbilder. Det er mer enn nok.
Tips: Har du ikke særlig å skrive, kan du bare beskrive utseendet. Selv om de besøkende ser bildet, forstår Google tekst bedre enn bilder. Kombinasjonen er det beste.
 

IngerHogmoen

New Member
Takker så mye for gode innspill! Sånn oppsummert så har jeg forstått det slik at det bare er å konsentrere seg om tekst og korrekte filnavn på bildene. Det finnes jo felt for fokusord i Mystore med denne beskrivelsen: "Oppgi nøkkelord som du ønsker at dette produktet skal bli synlig for". Ikke noe å bry seg om?
 

spikre

peterhamre.no
Det finnes jo felt for fokusord i Mystore med denne beskrivelsen: "Oppgi nøkkelord som du ønsker at dette produktet skal bli synlig for". Ikke noe å bry seg om?

Riktig. De fleste er enige om at disse meta-taggene ikke har verdi. Mener Google har publisert et skriv om det, der de sier at det ikke har noen innvirkning på søkeresultatene.
Jeg gjentar meg selv; skriv en god og utfyllende produktbeskrivelse. Har du flere like produkter, bør du bruke ulike produktbeskrivelse. "Å gjenta seg selv" er negativt.
 
Topp