Sende email. Hvordan?

OldHP

Medlem
Har kjøpt meg en liste på over 70,000 norske email adresser. En ting er å få den gjennom mail serverene, tenker da på å begrense ord som kan oppfattes som spam, det klarer jeg tror jeg men er det andre ting å tenke på?

Prøvde å sende via atomic emailer, et software, men de første hundre email adressene ble ikke sendt så jeg lukket programvaren. Finnes det sperrer hos internet leverandørene som begrenser bruk og sending av massevis av email adresser under kort tid?

Har dere noen tips til hvordan å få sendt email adresser på den enkleste måten? Noen programmer som dere anbefaler som sender raskt?

OldHP

Medlem
OK

Nopes.. Ble medlem av et firma som kunne sende ut for meg men de måtte godkjenne listen som spam free og jeg har kjøpt den og tror den ikke er helt ren, men markedsfører for en gratis blogg slik at det ikke er ulovlig da jeg ikke gir annonser til de besøkende, det skjedde så at jeg gjorde det samme for noen år tbake og linjen min ble sperret men da jeg ringte telenor så fikk jeg linjen oppe raskt da jeg henviste til forbrukerrådet som mente det ikke var ulovlig å reklamere uten inntekts-mulighet.

Kanskje enda en idè fra meg om å tjene penger, fjerne alle annonsene og satse på nyhetsbrev innsamling av email adresser for SÅ å reklamere via nyhetsbrevet for å tjene penger. :cool:

Erlend

Medlem
Jeg hadde ihvertfall ikke likt å få et nyhetsbrev fra en side jeg aldri hadde hørt om. Har jeg lyst å motta nyhetsbrev, så trykker jeg på motta nyhetsbrev på nettsiden jeg er inne på.

OldHP

Medlem
Jo, jo

Selvfølgelig. Man fjerner alle annonsene på ens nettside og venter på at nyhetsbrevet som de besøkende selv velger å bli med på blir stappfullt for så å sende reklame til de som allerede har valgt å mota. Slik kan man sende utrolig mange mengder email reklame og slippe unna. Forbrukerrådet sa ihvertfall at å reklamere for en nettside som ikke har annonser eller tjener på andre måter er fullt lovlig til meg for noen år tbake.

Sist redigert:

picxx

WF 09
Vet ikke som mye om dette feltet, men har du prøvd Aweber?

Kan ikke ukritisk kaste inn 70.000 mailadresser til aeber som de skal vaske for deg.
Du må bl.a. vise til hvilken side listen er samlet inn fra om du skal importere lister fra andre steder.

Mitt forslag til holkapolka: Bygg din egen liste, med double opt-in om du skal markedsføre deg via lister. I værste tilfelle vil slik spamming som du her forsøker på faktisk føre til at du blir politianmeldt.

Topp