Selge design

ChrisE

Medlem
Jeg har fortiden ingen portefølje jeg kan henvise kunder til, samtidig så har jeg ingen utdannelse innenfor webdesign. Jeg føler likevell at jeg kan levere et produkt langt over gjennomsnittet og ønsker derfor å bygge opp en liten portefølje, samtidig som jeg kanskje kan tjene noen kroner på innsatsen. Mine kunnskaper er innenfor:

- Design
- html/css
- CMS (Wordpress og Joomla)

Finnes det noen norske sider som kan være interesset i slikt?

ChrisE

Medlem
Jeg har ikke noe ute akkurat nå, nei. Men jeg får vel sette meg ned å lage en portofølje, som jeg kan henvise folk til.

ChrisE

Medlem
Jeg tenkte mer på å selge design til sider som videreselger. Altså norske sider som selger wordpress templates osv. De ville ikke godtatt designet mitt om det ikke var godt nok uansett, så da tar de ikke noe risk.

peterandrej

pensjonert moderator
Du burde jo kanskje prøve internasjonale videresalgssider? Themeforest, for eksempel. Mange som tjener gode penger der.

ChrisE

Medlem
Jeg ser egentlig hovedsakelig etter norske, men jeg får ta en titt på themeforest ;) Takk for tipset!

Keanu

Geek
Jeg vil også absolutt anbefale å se på internasjonale videresalgsider. Det gjør at du får et utrolig mye større marked, og normalt taper du heller ikke norske kunder. Som et ekstra "goodie" for norske kunder kan du jo også ha norske versjoner av designene, som kan gi deg et fortrinn i forhold til andre mot det norske markedet.

Om du selger WP-themes, har du også en veldig bra potensiell markedsføringskanal gjennom å tilby noen få, med tilstrekkelig gode, themes gratis, med lenke tilbake til siden hvor du selger, eventuelt portfolioen din.

Topp