Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sandboxed?

JoachimO

Medlem
De siste 3-4 dagene har antall treff fra organiske søk vært 0 på velgkredittkort.no

Når jeg sjekker i webmaster tools skal jeg rangere som nummer 4 på et gitt søkeord, mens når jeg faktisk søker på dette vises ikke siden i resultatene.

Hvordan finner jeg ut om Google har dytta siden i sandkassa?
 
De siste 3-4 dagene har antall treff fra organiske søk vært 0 på velgkredittkort.no

Når jeg sjekker i webmaster tools skal jeg rangere som nummer 4 på et gitt søkeord, mens når jeg faktisk søker på dette vises ikke siden i resultatene.

Hvordan finner jeg ut om Google har dytta siden i sandkassa?

Har du drevet med blackhat? Eller tror du noen andre har gjort det for siden din?
Tror nok ikke siden har kommet i sandkassen om du/andre har gjort noe google ikke liker. Derimot er det alltid en god idee å hele tiden bygge linker, oppdatere innhold og forbedre nettsiden.

Kan være en fordel å kun bruke en h1 tag på siden så google vet hva som er viktig, akkurat nå bruker du 5 stykk. Ellers ville jeg lagt til Meta-beskrivelse og nøkkelord, og den informasjon bør forandre på hver side. En ting er sikkert for å komme oppover er det i minst en ting som virker innkommende linker fra sider som skriver om kredittkord :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det er vel ikke en fasit for å finne ut av dette, men om siden din ligger på 50-ish plass for et søkeord du tidligere rangerte langt bedre på, har du nok havnet i sandkassa. Det skjer stort sett kun når man har vært litt vel ivrig til å bygge (unaturlige) linker.
 

basicus

SEO Eggspert
Det er vel ikke mulig å havne i sandkassa for ting som er gjort offsite?
Negativ SEO er det hotteste temaet som diskuteres rundt omkring akkurat nå i forb. med siste Panda oppdatering. I følge hva jeg kan skjønne, er nå Google-bombing mye lettere å få til enn tidligere. Så, skal man tro disse påstandene, er det nå fullt mulig å påvirke offsite. Om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke, men skulle det gjøre det er det bare å sette i gang og peke tusenvis av lenker til konkurrenter.

Jeg håper inderlig ikke dette stemmer..
 

JoachimO

Medlem
Noe har i alle fall skjedd...



Ikke blitt gjort noe snusk fra min side i alle fall, men som nevnt over, om offsite-aktivitet skal begynne å påvirke dette ville det jo være skremmende lett å sette konkurrenter ut av spill.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke, men skulle det gjøre det er det bare å sette i gang og peke tusenvis av lenker til konkurrenter.

Ja, det er det jeg også mener basicus - det virker jo virkelig som en modell som ville være *ekstremt* utsatt for sabotasje, og dermed veldig ulogisk for G å benytte.

Det som derimot ville "make more sense" er om Google har funnet en eller annen smart løsning på å avsløre mer av black/grayhat og "unaturlig lenkebygging", og om de som har gjort noe sånt dermed plutselig mister masse effekt av dette vil det jo få nøyaktig samme "synlige" effekt som om man blir "straffa", ved at man dropper voldsomt i SERPs.
 

basicus

SEO Eggspert
Når ting har roa seg litt, har jeg tenkt å sette opp et eksperiment for å kontrollere om det ligger noe i dette eller ikke. Det er ikke akkurat vanskelig å dumpe tusenvis av lenker på en URL, men må finne en metode som lar seg reprodusere.

Om noen av dere har innspill på fremgangsmåte for å kunne slå fast det ene eller det andre her, er jeg åpen for forslag selvsagt :)
 
Topp