Søker samarbeidspartner

land

New Member
Jeg har gjennom en årrekke etablert forskjellige forretningskonsepter og webhandelsløsninger.

Prosjektet jeg nå jobber med er vesker, dokumentmapper og sleeves til nettbrett, smarttelefoner og laptops laget i merino ull.

Jeg har laget en nettbutikk/nettside for disse produtene og laget en visuell profil som inneholder logo og totalt 18 forskjellige produkter.

Produktene
Vesker, sleeves og dokumentmapper laget i merinoull

Produksjon
I januar var jeg å besøkte 3 forskjellige fabrikker i Kina for å finne den riktige fabrikken med riktig kvalitet, pris og betingelser. Jeg har etablert gode forbindelser med fabrikken jeg nå bruker.

Lager
En av grunnene til at jeg valgte denne type produkt er distribusjonen av produktene. Vekten på disse ullproduktene er ganske lav. 0,2 -1 kg. Målet er å sende produktene fraktfritt til kunder over hele verden, uten å redusere fortjenesten for mye. Under mitt Kinabesøk besøkte jeg flere "fullfillment" sentre, deriblandt det lageret som Dealextreme.com bruker -denne nettbutikken er en av verdens største nettbutikk på dubbeditter. Dette nettstedet sender ut over 10 000 forsendelser pr dag!
Avtalen med dette fullfillmentsenteret gir meg følgende priser på lagerhold og frakt:
Vesker: 7-25 kroner pr forsendelse. Worldwide. Dette er forsendelser som kan spores for kunden.
Varelager: varelageret mitt er i dag på 2000 produkter. Pris pr mnd er 600nok

I tillegg har jeg en nettbutikk som jeg benytter et lager/distribusjon i Norge som fungere optimalt.

Det vil derfor være mulig å drifte logistikk fra bade Norge og Kina under svært lave kostnader.

Nettbutikkløsning
Hele butikken er satt opp med Shopify. Enkel å arbeide med, enkel å forstå.
Internasjonalt potensiale
Med egen merkevare ligger alt til rette for å etablere den eksisterende nettbutikken i flere forskjellige språk. Jeg har pr i dag .no og .com domene registrert på merkevarenavnet.

Bruttofortjeneste
Ved å gå direkte til fabrikken, kan produktene selges til 30% lavere pris enn tilsvarende produkter/merkevarer, samtidig som bruttofortjenesten ligger på 70-90 % på alle produktene!

Konseptet i seg selv er ganske unikt i forhold til andre nettbutikker. Fortjenesten på produktene er ekstremt høye, løpende kostnader knyttet til lagerhold er minimale. Arbeidet rundt utsendelser er automatisert.
Og ikke minst, mulighetene til å ta konseptet internasjonalt er svært sannsynlig.

Marked/Distribusjon
Med egen merkevare ligger alt til rette for at en kan selge gjennom flere distribusjonskanaler. Både direkte til kunde gjennom nettbutikken samt til butikker i Norge og verden - dog gjennom samme nettside og distribusjon for enkel håndtering.

Jeg jobber primært med å få forretningskonsepter fra ide til lansering. Jobben som starter nå med markedsføring, oppnå PR, oppnå produktomtaler i blogger og media er jeg ikke ekspert på.

Jeg er derfor ute etter noen sultne partnere, evt kremmere som kan være interessert i å ta dette videre.
Jeg er åpen på flere forskjellige løsninger, salg, nedbetalinger samarbeidsmetoder etc

Ved et samarbeid er jeg villig til å håndtere all logistikk, varebestillinger, retur av varer og all produktutvikling.

Alle type henvendelser er aktuelle, men det er viktig at du/dere har referanser og erfaring rundt merkevarebygging og markedsføringsarbeid som er relevant til denne casen.

Send meg en PM om dette kan være aktuelt.

Tony J

Alle skal få
Hei, er det noen konkrete felt du ønsker en eventuell samarbeidspartner skal fylle?

Topp