Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Søker "leie film online med sms" script/plattform!

Harlem

Medlem
Noen som vet??

Jeg har mitt eget matriell, det vil bli streamet online etter at
personen har sendt inn pr sms etter kode..

Problemet er at jeg trenger et program som stiller inn "leien" i x antall
min eller timer. Alt etter som hva jeg ønsker..

Så når kunden har leid filmen i det x antall timer jeg har satt så lukker den automatisk tilgangen til filmen ved at koden ikke lenger funker..

Noen som vet hvor jeg kan søke??
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Om du tar i bruk mPay fra Infogate vil kunden få en kode som kun virker en gang. De har eksempelscript på dette i portalen sin.

Om du skal benytte deg av en gateway for å få dette til tror jeg du trenger en programmerer, tviler på at du finner noe slikt som er ferdiglaget.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har aldri hørt om noen slike ferdiglagede systemer, iallefall ikke som jobber mot norske smsleverandører.

Kort, simpelt og ikke tekniskt, så kan en løsning for deg være å sette opp en flashplayer som henter filer fra serveren. Når brukeren har "leid" filmen har bruker fått satt en session/cookie/registrert i DB i x antall tid. Når denne sesjonen går ut, kan altså ikke brukeren se filmen(e) lengre.
 

Harlem

Medlem
Alle filmer ligger på eksterne servere! Slik at jeg bare legger til link koden
på selve siden... Det sparer meg for mye båndbredde bruk og forenkler bruken for kunden.

Men fortsatt så må jeg ha et script som åpner og lukker denne siden som filmsnutten ligger på..

Noen som kan kode en slik jobb for meg? HASTER!! :(
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har aldri testet flash filmavspillere mot filer liggende på eksterne servere, men om det funker smertefritt skal det jo være en enkel sak (om du ikke skal ha en komplett nettside, bare scriptet). Finn en flashplayer som funker, og lag et enkelt som script som sjekker om bruker er innlogget eller ikke :)
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor streame filmene?
Er det ikke mulig å legge inn rdm(eller hva det heter)koding direkte i filmene, slik at brukeren kan laste den ned, men bare se filmen X antall ganger da?
Dette vil jo også bety en besperalse i båndbredde for ditt vedkommende da du slipper å streame hver eneste film.
 

Harlem

Medlem
Hvorfor streame? Fordi da slipper brukeren og laste ned filmen
før dem kan se den.. Det er bare klikk og kjør....

Det gjør det vanskligere for brukeren og kopiere filmen..
Jeg betaler en brøkdel per stream på ekstern server i stedet for
og bruke egen båndbredde...

Som sagt, mange grunner...
Og jeg fortrekker denne løsningen.
 

picxx

Well-Known Member
Som sagt, mange grunner...
Og jeg fortrekker denne løsningen.

Det er selvsagt helt opp til deg hvordan løsning du går for, og om det er utelukkende til et norskt marked er det nok hipp som happ ettersom de aller fleste i norge vel sitter på linjer som tillater høy kvalitet på all slags stream på nettet.

Om du derimot også har et internasjonalt marked i bakhodet ville jeg nok i det minste tenkt på nedlasting som et alternativ til kun stream.

Ble mye off-topic her, sorry.
Håper du finner det du var på utkikk etter :)
 

Bjrl

Medlem
Jeg tror jeg forstår hva du pønsker på, MrLeone. Og i fall jeg har rett vil det både spare deg for usannsynlig masse arbeid, og veldig mye bpndbredde å velge den løsningen du snakker om.

Har du avtale med noen som har en SMS-gateway? Jeg kjører mine SMS-tjenester på Bolig og eiendom i Norge - Leiligheter og hus, hybler og rom i bofellesskap - All type bolig og eiendom i alle områder gjennom SMS-selskapet ViaNett AS - er usikker på om de kan levere noen nøkkelferdig løsning som er tilpasset det du tenker deg (tviler på det) eller om de kan lage noe for deg (it will cost you...). Derimot er det ikke så vanskelig å lage en litt enklere løsning selv, litt avhengig av va slags plattform du har.

Løsningen hos Bolignorge.no er basert på http-request.

Hva med å lage en side mellom siden som linken ligger på og landingssiden for linken der brukeren får beskjeden "For å se denne filmen må du sende meldingen AAAA til BBBB. Meldingen koster CC kroner og koden du får tilbake gir deg fri tilgang til alle filmer her inne i fire timer fra meldingen er sendt.

Tast inn koden her for å se filmen DDDDDD: ______ "

Mvh
Bjørn Jarle
 
Topp