Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Søker kritikk/Innspill nettbutikk

cashisking

New Member
Heisann..
Flott forum, her må jeg bruke mye tid :)
Trenger litt feedback fra dere andre her ute..
Håper noen kan gi litt feedback på nettbutikken
Eventuelle forslag mtp perfeksjonering og optimalisering.
Siden er godt indeksert og har hatt siden oppstart i januar hatt 50.000 besøkende, hvorav besøkstallet er i stigende kurve.

Alle tips/innspill taes imot med takk...
Liten overraskelse til den som "treffer spikeren på hode".
Mvh
Thomas
 

spikre

peterhamre.no
Noen korte umiddelbare merknader:
- Er det nødvendig å vise handlekurven når den ikke inneholder noe? if empty() ...
- Hvis jeg klikker på "lyddempere", må jeg scrolle MYE før jeg i det hele tatt ser noen av produktene
- finn.no-logo i toppen? Reklame for en konkurrent?
- Link til sidekart (som egentlig bare google bruker) i toppen av siden?
- Litt mange kategorier kanskje? Hvordan er de sortet? Er sorteringsrekkefølgende gjennomtenkt? Er det virkelig nødvendig med en egen kategori for kun produktet "gavekort" ? Kanskje smart å ha alle kategorier tilgjengelig fra alle sider, men kanskje dele opp slik at skytevåpen (og rel.) står samlet, et ekstra mellomrom - også en annen samlet gruppe relativt like kategorier .. osv.

Forøvrig skal du ha svært mye skryt for designet, selv om jeg personlig ville brukt css, og ikke et flatt bilde. Men et spesielt og merkbart godt design !
 

cashisking

New Member
Vi er finn-partner, har rundt 70 annonser ute til enhver tid, mange kunder kommer fra finn.no.. Men helt klart en ting vi kan vurdere.

Det å bla mye eks.lyddempere, kan sikkert løse det, men igjen så må jeg klare å ha det såre enkelt. :what2do:
Link til sidekart, den kjøper jeg. Vi er godt ranket i google, blir det dårligere hvis vi fjerner den ?
Kategorier, helt enig. Godt med en second opinion!

Takker for dine innspill, skal definitivt ta det med videre :)
 

spikre

peterhamre.no
- Jeg har over 400 annonser på finn.no - men jeg forteller aldri til kundene som allerede har funnet meg og mitt, at de også kan finne meg på finn.no. Blir jo nesten det samme som å fortelle alle om kelkoo.no, eller enda verre; google. De fleste er jo på google adwords, men det er aldri noen som sier at man BØR bruke Google når de leter etter noe.
- Sidekart: Det er viktig at du har det tilgjengelig, men du vil ikke merke noen effekt ved å flytte linken fra header til footer. Google vurderer stort sett bare det unike innholdet per side uansett. Det er heller ikke ordet "sidekart" du vil ranke på, du vil bare fortelle google hvor han kan finne alle sidene dine på en oversiktlig måte.

Har et par tips til:
- Husk at jeg med en standard skjerm (14-15") kun ser hovedbildet og de 3 bildene i høyre side i /index. Det er forsåvidt ok, men vær nøye med hva du bruker plassen til. Den har svært høy verdi. Jeg vil også mene at det er viktig at det stadig er i forandring (gjerne 1 gang i uka)
- Se her: Peltor - norske jaktkompaniet .. Jeg må scrolle for å se et produkt. Midt i bidet mitt, der jeg forventet å se produkter av typen Høreapperater -> Peltor ser jeg et lite bilde og masse hvitt åpent tomrom. Fjern hele bildet - og flytt produktene opp og i sentrum. Produktene er ditt mest avgjørende konkurransemiddel !
- Jeg velger klær -> Vinterjakt og får opp "Det er ingen produkter". Jeg forstår selvsagt at dette er standardtekst i prestashop, men mulig du bør gjøre noe med det.. If exist($underkategorier) { Vennligst velg underkategori } else { Ingen produkter }
- Hvem er dere? Hvem er det jeg nå skal overføre flere tusen kroner til? En side "om oss" er alltid lurt - bruk gjerne headerplass til den!
- Telefonnummer står i toppen, og butikklinker finner jeg i margen - men kontaktinfo er alfa omega. Bør ikke dette også stå under "kontakt oss" ?
- Live support kan være en god ting. P.t. er du online, men når du ikke er online bruker du fremdeles plass på ikonet. Det er vell ikke nødvendig. Vurder også om ikke det kan være relevant å ha logoen i toppen (header), og ikke under både meny og handlekurv.

Ser du allerede har fjernet handlekurven (flyttet den). Ser veldig mye bedre ut (Y). Vurder likevel om ikke det er bedre å fjerne den helt så lenge du ikke har verdier i den. "Til kassen" er jo faktisk en unyttig knapp så lenge du ikke faktisk har noe "å gå til kassen med".
 

Dag Frogner

Supermedlem

cashisking

New Member
Oppdaterer for harde livet.. Gjør om kategorier slik at de blir mer oversiktlig.. derfor litt kluss med linker... :-/
Flotters med tilbakemeldinger!!
 
Topp