Søker entreprenører til bachelor oppgave

ChrisE

Medlem
Hei folkens,

vi er to studenter som fortiden jobber med bachelor oppgaven vår innenfor entreprenørskap. Kort fortalt så ønsker vi å finne mer ut av et par viktige suksess faktorer i entreprenørskap prosessen til unge entreprenører i Norge. Faktorene vi kommer til å gå dypere inn på er fians, nettverk, relevant arbeidserfaring og relevant utdannelse. Vi ønsker å utføre en kvalitativ undersøkelse blandt 6-8 entreprenører under 30 år, eller som var under 30 år, når de startet sin første suksessfulle bedrift. Undersøkelsen tar rundt 15minutter å svare på. Vi ønsker å kunne møte opp på kontoret/hjemme hos intervju objektene i Oslo, Trondheim eller Bergen. Det er også mulighet for å utføre intervjuet over telefon, om det ikke skulle være mulig å møtes. Vi er fortsatt i en planleggingsfase og intervjuene kommer nok ikke til å skje før uken etter påske.
Når det gjelder suksessfulle entreprenører så definerer vi det ved at du må ha mulighet å leve av det du driver med. Vi har ikke definert "suksess" noe dypere enn som så.
Jeg vet det finnes mange suksessfulle entreprenører her på webforumet og vi ønsker å komme i kontakt med dere. Vi har desverre ikke de store ressursene og kan derfor ikke tilby noe annet enn å vise stor takknemmelighet og tilgang til oppgaven når den er ferdig.

Som mange andre som skriver bachelor oppgave, så er dette veldig nytt for meg. Det er derfor sikkert noe jeg har glemt å nevne i denne tråden, så det er fint om dere sier ifra om det er noen mangler.

ChrisE

Medlem
Hei og hopp! Vi trenger fortsatt ett intervju objekt til. Om det er noen som er villig til å stille opp, så hadde jeg satt utrolig pris på det. jeg møter gjerne opp på et kontor i Oslo/Akershus området i løpet av uken om noen har tid. Vi har omformulert oppgaven litt, å søker derfor grundere som kan leve av bedriften sin. Om det er noen som har litt tid til overs, så setter jeg enormt pris på det ;) Send meg en melding her på forumet, så kan jeg ta kontakt på enten mail eller telefon.

Topp