Søkemotor på nettside.

OldHP

Medlem
Lurer på om det finnes noen enkle install copy paste som kan gi nettsiden min en søkemotor som søker bare blant sidene mine og ikke via f.eks google.

Noen som vet?

sta

Medlem
Det er ganske lett med php og SQL.

SQL WHERE Clause

Dette søker riktignok i en tabell i databasen, men derfra og til å kalle det en søkemotor er det i mine øyne svært langt. Du kan selvsagt spice queryet opp med noen LIKE, %, etc, men fremdeles er det et godt stykke igjen til en fullblods søkemotor som gir relevante treff tilbake.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det jeg gjør er å legge sammen relevante felt og bruke en like.
Utgangspunktet er da artiklene i en sql base, at sidene ikke er så mange.

Du kan også begrense google til din side: "site:<domain.tld> <keyword>", f.eks. "site:hagebelysning.no luna".

Geir E.

Medlem
Dette søker riktignok i en tabell i databasen, men derfra og til å kalle det en søkemotor er det i mine øyne svært langt. Du kan selvsagt spice queryet opp med noen LIKE, %, etc, men fremdeles er det et godt stykke igjen til en fullblods søkemotor som gir relevante treff tilbake.

Ville aldri brukt den løsningen selv, tenkte bare illustrere en slags eksempelkode for hvordan det kan gjøres. Kommer jo an på hva slags side det er snakk om også (10 sider eller 100 000). Google er jo gull.

Keanu

Geek
En av de jeg selv har brukt er Apache Lucene (Apache Lucene - Overview).
Mange her er nok ikke så kjente med Java, og det kan være litt vanskelig å sette opp om man ikke er er det. Men det er et kraftig system som absolutt kan anbefales om man trenger en privat søkeindeks.

Topp