Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Søkeatferd for festsøkende mennesker

Geir E.

Medlem
Målgruppe: mennesker som søker informasjon om events i Trondheim.

Undersøkelse: hvordan går du fram for å finne informasjon om "hva som skjer" i ditt nærområde?

Hvordan tror dere vanlige folk søker etter events og konserter på Internett? Tenker på hvilke søkemotorer/sosiale media/kataloger etc. og søkeord.
 

Keanu

Geek
For å være ærlig, så bruker jeg aldri søkemotorer om jeg skal finne ut "hva som skjer". Søkemotorer er utrolig dårlige på temporalt innhold, det vil si innhold som er avhengig av tidspunkt. Søkemotorer rangerer gammelt innhold før nytt innhold, som er det motsatte av hva man er interessert i.

Når det gjelder meg, så blir det samfundet.no, billettservice, facebook-events og word of mouth.
 

Geir E.

Medlem
Adrian og Keanu: Helt enig. Tror dere oppsummerer brukeratferden rimelig bra. Ser i hvertfall sånn ut på min statistikk og google keywords.

webpiken: Utguiden har blitt litt bedre ser seg. Bra tips.

Hva med http://www.underskog.no? Det er jo litt "hemmelig", noen som er medlem der?
 

hansvh

Medlem
Jeg benytter Underskog uten å være medlem og finner at den siden er bedre, og av og til kilden for de andre utelivsguidene.

Har dog alltid hatt lyst på invite, men man får jo med seg hva som skjer uten å være aktiv heldigvis.
 

neXon

Medlem
Tror folk bruker nettet når de skal undersøke hvilke sport/idretts aktiviteter som finest i området. Det gjør vertfall jeg...Savner en slik oversikt for min kommune

Skal jeg på konsert går jeg rett til utestedets hjemmeside, eller billettservice.
 

Geir E.

Medlem
Skal jeg på konsert går jeg rett til utestedets hjemmeside, eller billettservice.

En av tankene med siden jeg driver er at den skal ta over for utestedenes hjemmeside, da disse ofte ikke er oppdaterte.

Viss du fant en side med infoen som ranket høyere enn utestedet ville du ha gått inn på den?
 
Topp