Søke i kildekoden (mange sider)

testdriver

Ha det bra..
Skulle gjerne søkt i kildekoden på et nettsted med veldig mange forskjellige sider. Noen som vet om et sted å gjøre det på nett?

testdriver

Ha det bra..
Jaha, kan du utdype ?....

Ser etter en søkemotor hvor man kan taste inn root domain og søke i kildekoden på hele nettstedet. I resultatene bør det stå antall resultater som matcher.

Alternativt kan jeg laste ned alle sidene og søke i Notepad ++, men det vil ta vanvittig lang tid.

peterandrej

pensjonert moderator
Tror ikke google vil funke. Den søker vel etter innholdet i koden, og ikke etter koden i seg selv. Har aldri hørt om en tjeneste som tilbyr dette.

Kan man spørre hva du skal bruke dette til? Hvis du har et eksempel på hva du ønsker å oppnå - så kan det jo hende noen har en alternativ løsning som du muligens kan bruke.

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Du kan gjøre dette i både Dreamweaver og phpED.

Isteden for et "søk i en fil" kan du "søke i en mappe".

Er ikke sikker på at jeg har forstått spørsmålet, men hvis du f.eks leter etter $title i 100 filer vil du kunne få svar på i hvilke filer $title finnes.

testdriver

Ha det bra..
Søke i kildekoden [LØST]

Google fungerte dårlig, ja.

[...]hvis du f.eks leter etter $title i 100 filer vil du kunne få svar på i hvilke filer $title finnes.

Takker for svar, alle. Noe sånt jeg skal gjøre, ja.

Du kan gjøre dette i både Dreamweaver og phpED.

Isteden for et "søk i en fil" kan du "søke i en mappe".

Aha! Notepad ++ (som jeg bruker) hadde samme funksjonen. Dette fungerte. Kjapt og greit. Takk!! :)

Jeg fikk lyst til å lage et raskt lite script for å gjøre omtrent den jobben du spør om. (Tror jeg). Laget det bare på 10-15 minutter, så det er ikke akkurat perfekt. Du kan taste inn søkeord, og url til nettstedet du ønsker å søke i. Men den søker bare en side om gangen da, så det blir kanskje litt mye jobb å søke mange sider. Du kan jo prøve den. Test av kildekode søk

Topp