Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reklamering i tråder som omhandler noe annet av Moderator/eier

Brick1881

Medlem
https://www.webforumet.no/forum/php-sql-og-databaser/12473-zend-gdata-i-php-med-servetheworld-joomla.html

Dere skal være litt forsiktig med å blande rollene på forumet. Nå er ikke jeg sint og sur for det, men slik reklamering for sponsor av Webforumet som Tonny driver med i tråden min syns jeg er i en gråsone.
Nå er det jo umulig å vite om evt. andre som kommenterer slike "Hvilket webhotell skal jeg velge" tråder er upartiske også, så alt må jo tas med en klype salt.
Du skjønner sikkert hva jeg mener.
Opplysningen om at Solidhost er sponsor og at du evt. får provisjon/vervepremie bør komme fram i din opprinnelige post der du nevner Solidhost. Det er ikke nødvendigvis negativt for Solidhost. At du er fornøyd med dem er jo bra, og interessant å høre, men du må legge til hvilken forbindelse du har til dem.

Jeg bestilte faktisk webhotell hos SolidHost, men på bakgrunn av at jeg fikk satt opp en testkonto hos dem og sjekket at alt fungerte. Subsys var med i betraktningen, men siden jeg ikke fikk kontakt med salg på telefon, så ble det ikke noe alternativ i denne omgang.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg er enig med trådstarter. Man bør søke åpenhet om økonomiske- og andre interesser. At du Tonny er oppriktig når du skriver tviler jeg ikke på, og jeg er selv en fornøyd kunde av Solidhost, men det er ikke VI som skal vurdere vår egen troverdighet. Det er det leseren som skal gjøre, og da er det tvingende nødvendig å opplyse om evt koblinger.

Her er det selvsagt ingen bastante regler, med mindre du sitter i noe der juridisk habilitet har noe å si, så det blir litt opp til fornuften å bestemme hva som bør opplyses om. At WF er sponset av Solidhost er en ting jeg finner det naturlig å opplyse om i innlegg fra deg der Solidhost blir omtalt.
 

picxx

Well-Known Member
Dette er et privateid diskusjonsforum, ikke en statlig spørretjeneste hvor det er allmuen som setter vilkår for hva som skal gjøres og på hvilken måte.
WF er vel ett av veldig få forum som faktisk har etiske retnigslinjer når det kommer til hva man skal annonsere og for hvem. Tonny anbefaler vel ting i meget liten grad på forumet, selv om han har muligheten til å gjøre dette i hoper og lader.

Som PA sier er det leseren som må tolke troverdigheten av et innlegg. Hvis dette blir for vanskelig er kanskje ikke et forum den rette plassen å figurere på?
 

Brick1881

Medlem
Selvsagt kan eier av dette forumet skrive akkurat hva han vil, og jeg også tror at Tonny var oppriktig i sitt innlegg. Han fikk mulighet til å svare på mine spørsmål her, noe han har gjort, og da er jeg fornøyd. :)

Jeg mener jo ikke at han prøver å lure noen, og etter 1 dag med Solidhost er jeg kjempefornøyd. Siden min virker rask og jeg har alle tilganger jeg trenger. Lett å forstå for en noob som meg.

Jeg fikk umiddelbart svar på min supporthenvendelse kl. 21.00 fredag kveld, noe jeg trengte for å sette opp siden min. For meg betydde det at jeg slapp å vente til mandag formiddag, noe som er utrolig bra syns jeg.
 
Topp