Regnskapstall for den norske avdelingen av Advertising.com

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Noen som har noen kilder til regnskapstall fra den norske avdelingen til Advertising.com? Tjener dem bra? Omsetninger? Hva slags prosentandeler får dem selv av avtalene? Tall?

picxx

WF 09
De tallen er nok ikke offentlig, men jeg fant dette:
Det ville tatt Eirik Mediaa Laugerud 34200,6 år å finansiere det nye operabygget i Oslo med sine skattepenger.

picxx

WF 09
Var ikke obs på det msites.
Det er jo forsmedelig å se at en mann som omsetter for 11 millioner i året blir avspist med litt over 300K i lønn da.
(såfremt jeg ikke har tatt helt feil mann)

Msites Ltd

Livsnyter
Man skal vel ikke tro alt man leser ut av slike offentlige tall! Nå ser du jo at resultatet for den norske avdelingen også er dårlig..... Alt handler jo om hvor man flytter pengene og hvordan man fører utgifter.
Det finnes regler - men, det finnes også veier utenom disse reglene. Og, det er vel sannsynligvis dette de bruker ;-) - akkurat som alle oss andre ville brukt!

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvordan kan vi analysere disse tallene da?

Driftsinntekter er vel hele omsetningen? Men hva er varekostnader da? Det dem betaler ut til oss som affililiates? Om man ser på Proff™ firmasøk og bransjesøk - Regnskapstall for norske bedrifter så ser man litt mer detaljer. Ser ut til at lederen tok ut godt over millionen i 2006 i lønn. Lederen heter Per Kristian Tandberg, så det er visst ikke Erik/Eirik som er eieren (noe jeg faktisk trodde).

Sist redigert:

Daniel

q(O_o)p
Google Norge fører jo alt av overskudd fra adsense ut av landet.
Sjefen i Advertising kan få betalt i opsjoner.

Blir spekulasjoner alt sammen.

Bjrl

Medlem
Advertising.com er et internasjonalt selskap. Den norske avdelingen ble til ved et oppkjøp av selskapet Dayrates AS, et selskap som var det største i skandinavia på responsbasert internettmarkedsføring i årene 2000/2001.

Selskapet mitt innledet et samarbeid med Dayrates tilbake i 2001, og på den tiden var det et helnorsk styre og stort innslag av gründere i både styre og drift (såvidt jeg husker ble det drevet som hjemmekontor en stund på den tiden, men mulig jeg blander her). Da Advertising.com kjøpte opp Dayrates ble forretningsavtalene videreført med de nettstedene som hadde hatt avtaler med Dayrates.

Etter min subjektive oppfatning var det et bedre system for annonsestyring i det gamle Dayrates-systemet enn det som er i Advertising-systemet nå (sammenligner da Dayrates med det tilsvarende segmentet hos Advertising, mens Select-nettverket blir noe helt annet).

Totalomsetningen i den norske delen av Advertising-systemet var på omlag 28,5 millioner i 2006.

Mvh
Bjørn Jarle

Topp