Advertising.com er et internasjonalt selskap. Den norske avdelingen ble til ved et oppkjøp av selskapet Dayrates AS, et selskap som var det største i skandinavia på responsbasert internettmarkedsføring i årene 2000/2001.
Selskapet mitt innledet et samarbeid med Dayrates tilbake i 2001, og på den tiden var det et helnorsk styre og stort innslag av gründere i både styre og drift (såvidt jeg husker ble det drevet som hjemmekontor en stund på den tiden, men mulig jeg blander her). Da Advertising.com kjøpte opp Dayrates ble forretningsavtalene videreført med de nettstedene som hadde hatt avtaler med Dayrates.
Etter min subjektive oppfatning var det et bedre system for annonsestyring i det gamle Dayrates-systemet enn det som er i Advertising-systemet nå (sammenligner da Dayrates med det tilsvarende segmentet hos Advertising, mens Select-nettverket blir noe helt annet).
Totalomsetningen i den norske delen av Advertising-systemet var på omlag 28,5 millioner i 2006.
Mvh
Bjørn Jarle