Hei,
Har nå forsøkt lenge på å finne ut hvordan man fører et utstyrskjøp fra utlandet rent regnskapsmessig. Dette kjøpet fant sted før jeg (ENK) ble mva registrert.
Haddde blitt sinnsykt glad hvis noen kunne gi meg en skikkelig steg for steg oppskrift med kontoposteringer. Jeg har mange av denne typen innkjøp.
1.) Kjøpte kamera fra ebay for 10.000 nkr. Betalte via paypal, som så automatisk trekkes fra min privatkonto.
2.) Fikk kvittering fra paypal på e-post.
Mottok så varen i posten.
3.) Fikk faktura fra UPS for utlagt mva 2500kr + frakt inkl mva. 500kr + ekspedisjonsgebyr 200kr.
Hadde som sagt satt stor pris på hvis noen orker å stegvis gå igjennom hvordan de vil føre et slikt kjøp.
-Kyle
Har nå forsøkt lenge på å finne ut hvordan man fører et utstyrskjøp fra utlandet rent regnskapsmessig. Dette kjøpet fant sted før jeg (ENK) ble mva registrert.
Haddde blitt sinnsykt glad hvis noen kunne gi meg en skikkelig steg for steg oppskrift med kontoposteringer. Jeg har mange av denne typen innkjøp.
1.) Kjøpte kamera fra ebay for 10.000 nkr. Betalte via paypal, som så automatisk trekkes fra min privatkonto.
2.) Fikk kvittering fra paypal på e-post.
Mottok så varen i posten.
3.) Fikk faktura fra UPS for utlagt mva 2500kr + frakt inkl mva. 500kr + ekspedisjonsgebyr 200kr.
Hadde som sagt satt stor pris på hvis noen orker å stegvis gå igjennom hvordan de vil føre et slikt kjøp.
-Kyle