Registrere domene kun for videresending til Domene med innhold..

Tony J

Alle skal få
Hvis man har et (i mitt tilfelle) to ords domene og ønsker å parkere og videreføre det til en nettside med annet domene med innhold der innholdet også reflekterer navnet i det domenet som kun brukes som videreføring, vil det domenet som brukes til videresending for ny nettside med innhold generere noe treff egentlig? Hvordan kan jeg utnytte domenet hvor jeg videresender til min nettside for å få mest treff?

Jeg synes spørsmålet kanskje var litt vanskelig,men håper på noen som forstår hva jeg vil frem til her :)

Tony

zapotek

Medlem
Hvis man har et (i mitt tilfelle) to ords domene og ønsker å parkere og videreføre det til en nettside med annet domene med innhold der innholdet også reflekterer navnet i det domenet som kun brukes som videreføring, vil det domenet som brukes til videresending for ny nettside med innhold generere noe treff egentlig?

Jeg skjønner ikke hva du skriver. Kan du forsøke å omformulere?

Tony J

Alle skal få
Omformulering

Jeg skjønner ikke hva du skriver. Kan du forsøke å omformulere?

Jeg har fra før et nettsted på et domene.

Så har jeg registrert et domene som jeg vil ta i bruk senere muligens, men navnet på det
nye domenet jeg har registrert har ord som reflekterer innholdet på nettstedet jeg har fra f
før.

Kan jeg generere trafikk med mitt nye domene før jeg evnt tar det i bruk til et eget nettsted senere dersom jeg videresender til nettstedet jeg har fra før?

Tony

F.eks jeg har nettstedet vg.no

så registrerer jeg nyheter.no og reise.no og vaer.no og videresender disse domenene
til vg.no direkte uten noe innhold på nyheter,reise og vaer.no .

Hvordan går jeg frem evnt?

Takker for alle svar.

Tony

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Hvis du peker alle disse domenene til samme server, så kan du der videresende de til hoveddomenet.

Det er avhengig av oppsettet ditt, men du kan opprette en egen virtualhost for det, eller legge inn videresendingene i en .htaccess-fil

Kode:
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.vg\.no
RewriteRule ^(.*)$ http://www.vg.no/$1 [R=301,L]

Dette vil videresende alle som kommer inn til domener som ikke er vg.no

Tony J

Alle skal få
Men

Det jeg lurer på er at dersom det domenet jeg ønsker å videresende til min hovedside, har populære søkeord i seg i forhold til søkemotorene, vil da domenet i seg selv vises på søkemotorene dersom det er kun brukt som videresending, eller hvis ikke, at det går ann å
gi domenet jeg videresender litt SEO innhold før man blir videresendt?

Hvis domenet kun gir klikk av folk som manuelt skriver inn domenet mitt i browseren, så er ikke domenet så aktuelt for å gi klikk i seg selv, enn dersom det hadde blit vist som resultat på google. Siden domenet jeg snakker om har 2 ord i seg så skal det godt gjøres å få masse klikk av folk som manuelt skriver det inn i browseren sin, det vil i så fall være folk som ønsker å sjekke om domenet er ledig for registrering, eller?

Tony

Hvis du peker alle disse domenene til samme server, så kan du der videresende de til hoveddomenet.

Det er avhengig av oppsettet ditt, men du kan opprette en egen virtualhost for det, eller legge inn videresendingene i en .htaccess-fil

Kode:
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.vg\.no
RewriteRule ^(.*)$ http://www.vg.no/$1 [R=301,L]

Dette vil videresende alle som kommer inn til domener som ikke er vg.no

Tonny Kluften

Administrator
1. Det jeg lurer på er at dersom det domenet jeg ønsker å videresende til min hovedside, har populære søkeord i seg i forhold til søkemotorene, vil da domenet i seg selv vises på søkemotorene dersom det er kun brukt som videresending, eller hvis ikke,
2. at det går ann å
gi domenet jeg videresender litt SEO innhold før man blir videresendt?

1. Nei
2. Ja

Tony J

Alle skal få
Takk

1. Nei
2. Ja

Hvordan går jeg frem på steg 2?

Bare sånn i korte trekk, ikke noen fasit.

Kjempekurrant for meg å vite siden jeg er nybegynner og ønsker noen små tips, kanskje
det også er til hjelp for andre som ofte lurer men som ikke tørr spørre.

Tony.

Topp