Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Re-indeksering

Laser

Medlem
Jeg flyttet nylig mitt nettsted fra en plattform, til en wordpress-plattform.
Da ble alle interne linker, og alle andre linker på nettstedet byttet ut, og nå ser jeg i webmaster tools at det stabler seg opp med feil hos Google, som jeg ikke klarer å finne løsningen på. Akkurat nå har jeg fått responskode 404 på 188 undersider(!)

Jeg må sannsynligvis lage en "301 redirect", men jeg vet ikke hvordan eller hvor den skal lastes opp.

Kan jeg evt. vente litt, og så vil Google ha indeksert nettstedet på nytt, og det gamle vil være borte? Jeg har lastet i går opp et sitemap via en WP-plugin.

Har dere noen gode tips?
 

Ole Avranden

utvandret
Du bør legge opp en 301, slik at eventuell verdi fra inngående lenker blir videreført til de nye url'ene. (100% blir ikke overført, men noe i nærheten.)

Også slipper du at Google lister feil med nettstedet ditt i laaaang tid fremover.
 

Laser

Medlem
Ok, takk for svar. Finnes det en plugin til dette, evt. hva er greieste metoden for å lage dette slik at vi får med alt? Og resulterer dette i en enkelt fil som jeg kan laste opp på server?
 

Ole Avranden

utvandret
Om det finnes noen plug-in til dette vet jeg ikke, men det er helt sikkert noen WP-eksperter her inne som kan svare.

Enkleste måten for å få med alt, er å gå gjennom det gamle nettstedet, side for side og skrive opp gammel url og så finne ny url på det nye nettstedet. Er du litt systematisk tar det faktisk ikke så lang tid.

Ja, det blir en enkelt fil som skal lastes opp.
 

looper

Medlem
Det enkleste er nok å gjøre redirecten manuelt, men det finnes et plugin som heter Redirection. Den fungerer godt, men det tar jo litt tid å sette opp alt =)
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis urlene på et gamle nettstedet var f.eks. domene.no/index.php?page=navnpåside eller noe annet med "?" + "navn på side" så kan du lage en regel i .htaccess som sier at alle sider med domene.no/index.php?page=navnpåside skal redirectes 301 til tilsvarende ny side domene.no/navnpåside.

Men jeg husker ikke hvordan man gjør det så det må noen andre svare på.
 

Laser

Medlem
Adressen er "/display.aspx?menuid=-974&prodid=94" og lignende gjennom hele.
Nå er det gode permalinker og selvforklarende url'er.
Jeg benyttet pluginen redirect, og selv om det tok tid er det må gjort. Veldig enkelt og oversiktlig plugin der du kun skriver inn gammel og ny url.
Takk for hjelp:)
 
Topp