publisering av private mailer

Hupsey

Medlem
Jeg hadde en diskusjon på mail angående noen webprosjekter.
Ved søk på google fant jeg ut at han som jeg hadde sendt mail til hadde publisert alle mailene jeg skrev på sin nettside med fullt navn og bosted på meg. Jeg hadde spesifikt skevet i mail at informasjonen var mellom meg og han. Når jeg ga beskjed om at jeg ønsket mailene fjernet fra nettsiden, nektet han og sa han aldri ville ha noe med meg å gjøre, samtidig som han skulle sende alle henvendelser fra meg i spambox. Informajonen som han har lagt ut er ikke spesielt farlig eller sensetiv for meg, men det er prinsippet om respekt for avtaler og privatliv som er det jeg reagerer på.

Jeg har gitt beskjed til google om at han har publisert denne informasjonen.
Men jeg er usikker om google bryr seg om dette, og om det eventuelt vil føre til at det som er skrevet blir fjernet fra google..

Er det noe mer jeg kan gjøre for å få fjernet denne informasjonen?

Kunne vert fristende å få noen til å hacke elle spamme nettstedet hans i fillebiter, men det er nokk litt i det drøyeste laget....

picxx

WF 09
Å publisere privat kommunikasjon er vel like alvorlig uansett i hvilken form det foreligger, være seg brev, fax, mail, pm eller annet som er ment å være privat kommunikasjon mellom to parter. Hvordan man i praksis kan gå frem for å få det bort er jeg usikker på, men en samtale med en advokat kunne kanskje hjulpet?

clinton4

Medlem
Det gjorde de sikkert, men er lovverket for slikt likt i Norge og Sverige da? Jeg mener ivertfall å ha hørt om folk som har blitt saksøkt og fått krav om å fjerne dialoger/navn fra sine nettsider i Norge.

Topp