Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Provisjon av salg til salgsagenter

Manol

New Member
Hei!
Jeg har et spørsmål som jeg håper at dere kan være behjelpelig og svare meg .
Jeg startet et firma for 3 år siden som jeg produserer klær til damer og herre (jeg startet med kr 35000). Jeg omsatte siste året ca kr. 900,000 . Mine klær er litt dyrt. utsalgs prisen er fra kr. 6700 ink mva.

Det er ett firma med god og stor kunde kretser vil gjerne selge mine klær gjennom sin nettside. De vi at jeg sende direkte til kunde når de får inn bestillinger. Mitt spørsmål; Hvor mange prosenter er det vannlig å betale provisjon til nett selgeren/salgsagenter?

Tusen takk på forhånd for svaret.
 

Manol

New Member
Tusen takk for svaret!

Jeg har tenkte å betale 30% av utsalgs prisen Eks.mva. Er det mye eller er det nok?
De kan selge minst 150 klær av mine kolleksjon på en verdi av ca kr. 650,000-i året Eks.mva
Dvs hvis de selger 150 klær og tjener kr.1700 eks.mva på hver klær (Provisjon). Da har de totalt tjent ca kr.260,000 eks.mva. 1. året. De har tilbud å selge andre mine vare som øker salget etter hvert.
Jeg skrev info om hva de kommer til å tjene av salget i løpet av første året. De har undersøkt markedet og de vet at det er salgsbar produkt.
Firmaet som skal selge mine klær har samme konsept som meg de designer og selger klær. Forskjelljen mellom meg og de er:
1. De er større enn meg på markedet.
2.De leier designer og produsenter for sine produkter, men jeg står for design og produksjon selv .Dvs de er avhengig av designer og produsenter.
3. Mine produkt har høyere kvalitet enn deres produkt.
 

Manol

New Member
Ja, det har du rett. De kan ikke tjene mer enn 30% eller 40% på sine egne klær. Jeg må tenke på hva de tjener på sine egne klær og ikke minst hvor mye de bruker tid.
 
Topp