Kjapp og trygg hosting for Wordpress

program som loader all sidene på et nettsted

picxx

Well-Known Member
Er ikke helt med hva du spør om her?
En preloader som laster alle sidene på nettstedet før den vises, eller en preloader som laster en side?
Eller er det mere en crawler du ser etter?
 

haugslett

Medlem
Ah, slik ja. Da har jeg missforstått litt - du vet ikke/har ikke oversikt over alle undersidene? Da er jeg litt usikker, men tror det skal gå greit.

Kanskje du finner en løsning ved å lese her: GNU Wget


Og ja, du logger bare inn på serveren (så fremt det er linux) og skriver den magiske kommandoen du forhåpentligvis finner. Kunne godt ha funnet det for deg, men har litt dårlig tid nå.
 

haugslett

Medlem
Wget can follow links in html and xhtml pages and create local versions of remote web sites, fully recreating the directory structure of the original site. This is sometimes referred to as “recursive downloading.” While doing that, Wget respects the Robot Exclusion Standard (/robots.txt). Wget can be instructed to convert the links in downloaded html files to the local files for offline viewing.

Wget has been designed for robustness over slow or unstable network connections; if a download fails due to a network problem, it will keep retrying until the whole file has been retrieved. If the server supports regetting, it will instruct the server to continue the download from where it left off.

Det var det du lette etter, regner jeg med ;)


kommando:

wget -r http://brukernavnsittlangedomene.info/test
 

haugslett

Medlem
Bare hyggelig. :)

Anbefaler deg forresten å lage en egen mappe og gå til mappen før du kjører wget kommandoen:

mkdir testmappe
cd testmappe
wget -r *url*
 
Topp