Program for app

chano

Banned
Vet ikke hvilken kategori som dette passer inn, men jeg prøver her med et enkelt spørsmål.

Finnes det noen ferdige program som man kan bruke til å bygge opp / utvikle en app - eller må man "finne opp kruttet på nytt" ved hjelp av "spesialister" ?

Noen som vet - noen som kan hjelpe ?

CB-Web

Medlem
Du kan lage apps med, scirra consstruct, multimedia fusion developer, gamesalad, stencylworks og gamemaker :)

For lat til å finne linker akkuratnå :p

adeneo

Medlem
Begynn med Notepad, eller hva med å skrive hva slags "app" det er snakk om, da en "app" kan være nær sagt hva som helst ?

chano

Banned
App

Begynn med Notepad, eller hva med å skrive hva slags "app" det er snakk om, da en "app" kan være nær sagt hva som helst ?

Beklager at jeg ikke definerte dette godt nok. Det dreier seg ikke om spillapp, men om en type app som bl.a. skal beskrive et eller flere produkt hvor leseren kan innhente alle nødvendige data. Kall det gjerne for et "oppslagshefte".

CB-Web

Medlem
Hvis du hadde lest litt mer ang hvert program, så ser du at man kan lage apps med de også.. Jeg har laget mitt eget oppslagshefte i mmf før, funker helt fint..

chano

Banned
Takker for informative svar.
Har et spørsmål til: Er det noen her på WF som har utviklet en (eller flere) app? Spør om dette for da om mulig få noen gode råd (dra nytte av andres erfaring) til dette arbeidet.

CB-Web

Medlem
Har laget en app som jeg nevnte, et oppslagshefte om du vil... Også har jeg laget noen spill med mmf2: PuTs

Santas secret helper er på 20 brett og er et platform spill.. Veldig enkelt å lage spill med mmf2 eller de andre programmene: scirra construct, multimedia fusion developer, gamesalad, stencylworks og gamemaker

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
En app er en applikasjon, før i tiden ihvertfall.. Det er visstnok knapt nok tilfelle med f.eks. appene til dagbladet eller vg.

Jeg har utviklet en del apps da det ikke ble kalt for app men dataprogram.
Disse utviklingsverktøyene som ble nevnt gjør det mye lettere nå til dags, du får mange funksjoner "gratis", og kan som regel publisere/kompilere til flere platformer (android, iphone, windows mobile). Valg av platform blir derimot vesentlig når du trenger å gjøre ting utenom det vanlig (slå på LED, direkte kamera-tilgang m.m.), selv om en del lar seg gjøre med platform-spesifikke plugins.

Topp