Profesjonelle nettside anmeldelser

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Hvor mye vil dere si en profesjonell nettside-anmeldelse er verdt og hva ville dere likt å se den inneholde?

Jeg savner et sted å få skikkelig tilbakemeldinger, om man nå så må betale for det. Det gjelder både design, seo strategi, brukervennlighet osv.

Hva om en liten gruppe eksperter innen forskjellige områder går sammen, setter opp en tjeneste, forhåndsdefinerer noen maler og tilbyr en tjeneste hvor hver ekspert bruker x antall timer på sitt område, for å kompilere sammen en total rapport.

Saken er jo at det vil bli dyrt, siden hver ekspert gjerne vil ha minst 500 kroner timen hver. 3 eksperter som bruker 2 timer hver, vil da koste 3000,- totalt for en rapport (minus moms osv).

Ville dere vært villig til å betale 3000 kroner for en rapport, sett at den var skrevet av folk som faktisk hadde peiling?

Bjørnar

Gründer
ja. punktum. men kredibilitet er viktig, og en plass må man starte. man kan for eksempel kjøre noen gratis rapporter i starten, for få noen referanser.

Så lenge man får det man betaler for, definitivt.

Prøvde kvalitetsanalysen til Webkvalitet for noen år siden og ble svært fornøyd med den. Etter det har de begynt å ta betalt for tjenesten, men bare selvkost -- 690 kroner -- og det er den absolutt verdt. De vurderer sidene dine basert på en rekke ulike kvalitetsfaktorer og gir poeng i hver kategori, slik at man både får en samlet poengsum (tror jeg endte på 104/150 -- 100 regnes som «godt» og 75 regnes som «middels norsk bedriftsnettsted») og delpoengsummer for alle de ulike kategoriene. Vil man ha mer informasjon og tips om hva man kan gjøre for å forbedre situasjonen tilbyr de det også (mot betaling), men i utgangspunktet er den første rapporten et svært godt utgangspunkt å jobbe videre etter også.

xenimus86

Medlem
Olaf, denne høres veldig bra ut.
Kan du gi noen eksempler på hva du fikk i tilbakemelding?

Jeg er ofte redd for å få tilbakemeldinger fra folk som bare har gått skole, og ikke kan en drøy dritt om salg/konverteringer generelt på nett - som gir meg mange dårlige ideer som ikke funker...

Men til TS - absolutt jeg ville betalt for en slik tjeneste, så fremt det er riktig dyktige folk!!!

xenimus86: Du kan godt få se hele rapporten. Har lagt den ut her. Tar forbehold om at de eventuelt kan ha endret noe siden 2007, men de måler iallefall fortsatt (ifølge nettsidene sine) de samme åtte faktorene; Konsept, Verdi, Avsender, Layout/design, Innhold, Trigger-ord, Enkelhet og Tilgjengelighet (og ja, det er åpenbart at disse faktorene er valgt utelukkende for at forbokstavene skal stave «kvalitet»).

Du legger med en gang merke til at rapporten består utelukkende av tall og ikke av tekstuelle beskrivelser av hva som er bra og ikke. Det er ikke et problem for meg, men de skrev i e-posten som jeg fikk rapporten i at

Ønsker du mer utdypende informasjon om den vedlagte analysen – hvorfor poengene er satt som de er, hva som kan gjøres for å avhjelpe de kritiske punktene etc. – kan vi også tilby deg et møte hvor vi går gjennom analysen punkt for punkt. En slik gjennomgang varer 1-2 timer og har en fast pris på kr 1990 eks mva.

(Igjen, forbehold om at ting kanskje har forandret seg på to og et halvt år. Vil tippe at de fortsatt tilbyr dette, men om det fortsatt er samme pris vet jeg ikke.)

Mitt inntrykk av Webkvalitet er at de stort sett består av dyktige folk. Basert på initialene i min rapport går jeg ut fra at analysen var gjennomført av Nina Furu (hun kommer ikke rett fra skolebenken, for å si det sånn), og e-posten var sendt fra Lena Tønnessen (og det er hun som skriver den ypperlige artikkelserien i Webmagasin om å utarbeide kravspesifikasjon, er det ikke?). Så jeg har et svært godt inntrykk av dem så langt.

Sist redigert:

zapotek

Medlem
Olafmoriarty, kikket på rapporten du la ut nå. Jeg vil påstå at å bare få noen tall presentert uten den videre fasen du nevner til 1990,- ville vært totalt bortkastet og intetsigende for meg og jeg hadde brukt tjenesten.

Det kan hende. Jeg kan ikke si at dette er en bra tjeneste, jeg kan bare si at det var en bra tjeneste for meg, da den forteller meg nøyaktig hvilke områder jeg trenger å forbedre meg på. Men det vil nok være en fordel å også spytte inn de ekstra kronene for å få ting begrunnet, ja.

Topp