Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemet med link bytte !

seo4u

New Member
Kan se der er mange der gerne vil bytte links.
Der er bare problemer med dette..... Det virker kun hvis den ene snyder den anden.

Det er sandheden og sådan er det altså.

Hvorfor ?

Hvis jeg har 10 kroner og du har 10 kroner og vi bytter. Jamen så er der ingen af os der har fået flere penge, og det er det samme med linkbytte. Der skal snydes før det kan betale sig.
På samme måde som at det at bytte 10 kroner kun kan betale sig hvis den ene giver 10 og den anden snyder og kun giver 9. Eller måske giver 10 falske.

Det er det samme med links.

hvis et pagerank 5 site bytter links med et pagerank 3 site ligger der helt klart en fordel i det for pagerank 3 sitet.

Hvis de begge har samme pagerank udligner det bare.

Det som mange gør er at de bytter links, men sætter en nofollow tag på linket til modparten så det ikke har værdi, og snyder sig dermed til mere link juice.

Ud over dette skal google tages i betragtning. Jeg vil bestemt ikke råde nogen til offentligt at skrive hvilke sites der byttes links fra. Google er ikke glad for det, og i værste tilfælde kan du blive straffet.

freelance seo konsulent
email:
seo4u (a) live.dk
 
Sist redigert:

seo4u

New Member
Ja pagerank 5 siden modtager et link, og det giver værdi til siden, men på samme tid laves der et link ud, og der mister den værdi.

Da den værdi der kommer ind er 3 og den værdi der kommer ud er 5 vil du altså have et minus på 2. Man kan ikke regne det ud på den måde, og det er ikke sådan det virker i virkeligheden. Men det er en god måde at forklare det på.

Den ene skal snyde den anden hvis det skal have en positiv effekt rent pagerank messigt.

Linkbytte kan dog være godt til at skabe klik traffik og branding mm. pagerank er dog ren matematik.
 

seo4u

New Member
Men så har det seg sånn at PageRank ikke betyr alt, dansk1 :)

100% enig

pagerank har ingen direkte effekt på din placering i googles resultater, men det har mængden af links, og hvis du linker lige så meget ud som du linker ind vil de automatisk blive mere eller mindre neutraliseret.

At linke ud fra dit site kan være en god ting, men er det som regel kun hvis du linker til noget relevant som en wiki artikel der omhandler det der skrives om.

Jeg siger ikke at linkbytte skader. Jeg siger bare effekten af det ikke skal overvurderes, og at man skal passe på ikke at blive snydt, eller tage dumme og unødvendige valg.
 

picxx

Well-Known Member
Langt på veg enig i det du skriver og på bakgrunn av det stresser jeg også veldig det at jeg er intressert i enten A-B-C eller A-B C-D linkbytter.
På det viset vil alle tjene på det, selv om tikroningen likevel har mistet sin verdi ;)
 

seo4u

New Member
Langt på veg enig i det du skriver og på bakgrunn av det stresser jeg også veldig det at jeg er intressert i enten A-B-C eller A-B C-D linkbytter.
På det viset vil alle tjene på det, selv om tikroningen likevel har mistet sin verdi ;)


problemet med dit a-b-c-d link bytte er at det er hovedpine rent teknisk at få det til at blive godt. Som du selv er inde på mister "10 kronen" værdi. Og så skal man ikke glemme at google bestemt ikke er glad for den slags alfabet lege.

Jeg vil personligt hellere bruge min tid, penge og energi på ordenlig linkbuilding der sparker røv fra starten, og ikke kan give problemer eller åbne døre for at blive snydt.
 

picxx

Well-Known Member
Ikke a-b-c-d , men A-B C-D og det er overhodet ikke noe værre teknisk enn ett vanlig recipbytte.
 

picxx

Well-Known Member
Uanset hvordan du sætter bogstaverne sammen vil resultatet og problemerne blive det samme.

Jeg kan ikke se et problem i dette.
Tar gjerne imot en utredning på hvilke problemer et slikt linkbytte vil føre til.
 

seo4u

New Member
Jeg kan ikke se et problem i dette.
Tar gjerne imot en utredning på hvilke problemer et slikt linkbytte vil føre til.

Læs det første indlæg.
Der er flere ting.

Du kan blive snydt

Værdien kan der stilles stort spørgsmålstegn ved

Du kan blive straffet af google

Du kan bruge din tid på bedre ting
 

picxx

Well-Known Member
Du kan blive snydt

Snytt kan du bli uansett hva du foretar deg.
En linkchecker er ofte svaret på det å bli snytt ang. linking.

Værdien kan der stilles stort spørgsmålstegn ved

Værdien blir som en hvilken som helst organisk link.

Du kan blive straffet af google

Nopes.

Du kan bruge din tid på bedre ting

Selvsagt.
Det er snakk om prioritet uansett hva du holder på med.
 

seo4u

New Member
Ønsker ikke at starte en længere diskussion om dette. Det du skriver i dit sidste indlæg er direkte forkert.
Jeg kan se vi ikke bliver enige og derfor aldrig kommer til en konlkussion, hvilket gør der ikke er grund til at fortsætte.
 

picxx

Well-Known Member
Man trenger ikke komme til en konklusjon, men påstår man noe er det ofte greit å komme med enten dokumenatsjon eller en sannsynliggjøring for sin påstand, noe du helt unngår.
Så ja...vi kan godt stoppe der :)
 

seo4u

New Member
Man trenger ikke komme til en konklusjon, men påstår man noe er det ofte greit å komme med enten dokumenatsjon eller en sannsynliggjøring for sin påstand, noe du helt unngår.
Så ja...vi kan godt stoppe der :)


Må indrømme jeg syntes det er et lidt for banalt emne at bruge tid på at dokumenterer. Det jeg siger er alm kendt fakta for alle der laver professionel seo.

Syntes ud over det at jeg faktisk har postet en del argumenter for mine postulater.
 
Topp