Problemer med twitter feeds

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Ta en titt nederst i høyre hjørne på Talentledelse i praksis så vil du se tre twitter-feeds. Jeg sliter litt med disse, da kundene påstår han får opp samme feed i alle 3. Jeg klarer ikke replikere problemet. Illustrasjon av problemer finner du her:

Bildr.no

Den første tweeten ser altså ut til å gå igjen på alle tweetene. Jeg har ingen anelse om hvorfor!

Noen som har en anelse om hva det kan komme av? Kan det være relatert til kundens nettleser?

Kassimaja

Geocacher
FF 3.6.12 her og jeg ser ikke problemet...

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Da er det iallefall tydelig at dette er et problem som oppstår i bare IE. Jeg har selv testet i Chrome, Firefox, Safari og Opera på Mac, uten problemer). iPhone og iPad gir heller ingen problemer.

Noen som har en ide om hvorfor IE har dette problemet?

Nutz

Med lem
Tror jeg ville teste med å fjerne referanser til det IE.spesifikke javascriptet. (jquery.twitter.ieonly.js) Mulig den generiske koden som brukes i alle andre nettlesere fungerer helt utmerket.

Ser en tvilsom linje i scriptet for ieonly-saken som kanskje er litt feil..
Har ikke gjort annet enn å skumme kode, og skulle ikke forundre meg om jeg tar helt feil.
PHP:
$.getScript("http://twitter.com/statuses/user_timeline/"+o.userName+".json?callback=twitterCallback2&count="+o.numTweets
Her synes jeg denne ser litt mistenksom ut.. (o.numTweets)
Ser for meg at denne blir kalt tre ganger, og returnerer det antall Tweets som du "bestiller".
På de forespørslene så antar jeg at det kommer:
Tweet1 Der du spør om en tweet.
Tweet1 og Tweet2 der du spør om to tweets
Tweet1 ,2 og 3 der du spør om 3 Tweets.

-Så resultatet av dine spørringer blir den første Tweeten i hver forespørsel.

Nutz

Med lem
...Sammenlignet, og det var ikke "nøyaktig sånn", men det er noen forskjeller i den funksjonen..

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Takk Nutz. Jeg skal videresende det du skrev til programmeren.

Jeg vet han laget noe eget IE greier i går når vi jobbet med denne, så kan være den du henviser til. Isåfall var problemet der før den ble kodet (når plugin var orginal). Det rare er at vi satt opp en demo hvor den fungerer fint i IE. Vi copy/pastet bare over til live-serveren, så jeg sitter og stusser på om det kan være noe Domeneshop er skyldig i..

Nutz

Med lem
Ja! Nå kommer det opp 3 like igjen! :eek:

Sjekket flere ganger i sted, om det var tilfelle at det var OK i IE, CTRL-F5 og det funket.

Topp