Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med hastighet på hosting

Av en eller annen grunn har alle sidene jeg har hosted på Godaddy begynt å gå sakte. Har vært i kontakt med dem om dette, og de har kjørt alle tester tilgjengelig for å sjekke etter feil. De fant selvsagt ingen ting.. :rolleyes: De anbefalte meg sågar å endre hostinga mi til grid-based, for nå er hostinga mi shared.

Nuh, det jeg da lurer på er hva i all verden det kan være som gjør at ALLE sidene mine har begynt å gå treigt? Kan ikke være noe på sidene i seg sjøl, fordi samtlige sider er treige mens jeg bare har oppdatert 2-3 av de den siste måneden - de begynte å lastes treigt for litt over ei uke siden, før den tid funka alle fint.

Jeg glemte å betale for hostinga på det ene domenet her om dagen, slik at når folk besøker siden blir de redirected til en reklameside for Godaddy. Denne sida lastes for øvrig med én gang, noe som igjen skulle tilsi at det faktisk er hostinga mi det er noe feil med..
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Sjekk hastigheten til de andre som ligger på samme "boksen".
Se om du får like treig respons fra de.
 
Var det ikke det du mente da?

Du mener jeg skal teste sidene til andre? Hvordan finner jeg ut hvem som ligger på samme hosting da?
 

Nutz

Med lem
Er mange verktøy på nettet som lister ut dette. De fleste kjente har blitt betaltjenester.
Men robtex.com gir deg veldig mye info helt gratis enda.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er alle sidene på samme host? Da er det mest sannsynlig hosten sin feil.

Det er god skikk å spre sidene sine over flere hoster når man har flere nettsider, slik at ikke alle går under samtidig når først problemene er ute.

PS: Laster sidene dine treigt kan det påvirke rankeringene dine i Google. Installer GWT og se der hva slags respons Google får fra siden din. Om GWT sier nettsiden din er treig bør du gjøre noe med det.
 
Alle sidene er på samme host ja. Kan det ikke hjelpe å få grid-based hosting?

Bruker GWT men der står det ikke noen ting.
 
Grid-hosting hjalp ja. Men litt seigt enda. Kan det hjelpe med en plugin a la WP Super Cache for å få sida enda kjappere?
 
Men vil dette hjelpe bare for de besøkende, eller for Google og? (Jeg forstår det sånn at hastighet har en del å si for ranking..)
 
Topp