Problemer med bildegalleri i WP

magneh

New Member
Hei, mitt navn er Magne Håheim.

Jeg har nettopp lansert min nye nettside som heter Magne Haheim | Filmutstyr når du trenger det. Dette er en side for utleie av filmutstyr.

Jeg driver også selv som freelancefotograf, og har derfor laget meg et galleri for å vise frem noen av bildene jeg tar. Jeg bruker selv MAC, og galleriet jeg har funnet meg, støttes ikke av MAC. Dette er dumt, for løsningen er optimal for meg. Jeg har derfor en løsning i dag hvor jeg ha en underkategori som heter "enkelere bildegalleri".

Jeg leser litt på nett, og forstår at det finnes noe som heter iQuery. Dette er som jeg forstår noe som er i stedet for Flash, og kan visstnok drive mitt galleri på samme måte, bare uten Flash. Er det noen som kjenner til dette? Siden min fungerer sånn som den er i dag, men det ville være renere med bare ett galleri.

Ta en titt på galleriet mitt. Kan du svaret, blir jeg veldig glad om du deler det med meg!

Magne Haheim | Flashgalleri

Ha en fin dag!

magneh

New Member
En ting til.

Jeg ønsker ikke å ha kommentarfelt under mine wordpressider. Er dette noe som går an å fjerne, ikke bare låse?

Magne

adeneo

Medlem
Kommentarfeltet går sikkert an å slå av et eller annet sted, kommer nok litt an på hvilket theme du bruker. Hvis ikke så legger du til :

Kode:
#commentsbox {display:none}

i en av css filene, sannsynligvis den som heter bare style.css

Du har allerede jQuery på sidene dine, så det er bare å bytte ut bildegalleriet med en jQuery plugin istedet for det flash greiene, mye bedre.

Lurer forøvrig veldig, akkurat hva det er som ikke virker på mac, da flash skal fungere fint på mac så vidt jeg vet (selvfølgelig ikke på iPad/iPhone)?

Ta en titt på wow slider, det er vel den meste brukte slider/galleri dingsen og kan integreres i Wordpress.
Ellers så er det tusenvis av andre å velge i, slik som Galleria, ImageFlow, li slider, Nivo, Gallerific osv.
Her er en liste over de hundre mest brukte, bare å velge en av de.

Mange bruker også prettybox, fancybox, colorbox, lightbox og hva de ikke heter alle sammen til bildegallerier i eget vindu og slikt.

De fleste av disse er også rimelig rett frem å sette opp, så det fikser du nok.

Topp