Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med artikler som ikke blir indeksert ordentlig

knippsen

Medlem
Jeg har en side med god autoritet hos Google, der artikler normalt rangerer godt i søkemotoren. Det siste halvåret har jeg imidlertid erfart at nye artikler ikke rangerer like godt som de burde basert på innhold og konkurranse i Google. Samtidig ser jeg i Google Search Console at nye artikler ikke vises som indeksert under innsendte sider i sitemap (men de dukker opp når jeg kjører en "site:http://" test i Google.

Jeg har forsøkt å sende inn sitemap på nytt og sjekke sitemap i wordpress uten at jeg ser noe feil der. Gamle artikler rangerer like bra som tidligere. Det er bare nye artikler jeg sliter med å få bra plassering på. Noen som har opplevd noe liknende og har noen råd til hva jeg kan gjøre?

Det skal sies at siden de siste fire månedene har slitt med spammy backlinks etter at jeg installerte et forum på siden som jeg ikke fulgte godt nok med på. Jeg har dog fått skaffet med oversikt over disse lenkene og har bedt Google se bort fra dem, og det har ikke påvirket rangering på gamle artikler på siden.
 

Ole Avranden

utvandret
Når et nettsted når en viss størrelse, vil ofte nye artikler ranke litt dårligere. Lenkejuicen blir smurt litt tynnere ut etterhvert.
Ny funksjonalitet som et fora kan også spille inn, da det automatisk gir en lang rekke nye lenker, ofte dårlig strukturert og med innhold som er relativt meningsløst(?).

Du kan dog hjelpe de nye artiklene litt på vei.
1: Lenke til nye artikler fra forsiden
2: Lenke til nye artikler fra kategorisiden
3: Eksterne lenker til nye artikler - gull verdt!
4: Ha en "Nye artikler"-modul i sidebar/footer e.l.
5: Bruke sosiale medier for å få trafikk til de nye sidene (forutsatt at du har Google Analytics på siden)

Sjekk også at det ikke er gjort noen basale feil, f.eks noindex o.l.

Lykke til :)
 

lnielsen1987

New Member
Har du lavet interne links til artiklen, udgående links til relevante kilder og tjekket for duplicate content? Forklaringen kunne godt ligge et af disse steder.

Mht. spammy udgående links, så kan du sætte nofollow på dine forumlinks, så Google ikke opfatter, at du kan "stå inde for" de dårlige udgående links :)
 
Topp