Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med å komme i kontakt med Host1

erlsae

Medlem
Er du sikker på at du ringer riktig nr? Kan ikke stemme at de legger på, de bruker alltid å ha et svar.

Host1 hadde jeg kontakt med for et par uker siden, de svarte dagen etter på mail.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Sendte mail til support i dag tidlig og fikk svar etter et par timer. Godkjent - er jo lørdag også.
 

Marius_J

Social Engineer
Fikk svar nå på at de hadde hatt problemer med ticket systemet deres og noe galt med deres telefon system,
Uansett dette firma er noe jeg bytter vekk ifra. Syns de har nedetid og problemer hele tiden.
 

hvoslef

Student
Noen andre som opplever at siden deres er nede? Sitter på et medium internett i USA og får ikke logget innpå kontrollpanelet. Derimot sier "downforeveryoneorjustme.com" at den er oppe ...

** Nevermind, virker som det er WiFien. Er inne nå! :)
 
Sist redigert:

hvoslef

Student
Noen andre som opplever at siden deres er nede? Sitter på et medium internett i USA og får ikke logget innpå kontrollpanelet. Derimot sier "downforeveryoneorjustme.com" at den er oppe ...

** Nevermind, virker som det er WiFien. Er inne nå! :)

Update: Kommer meg derimot ikke innpå bloggen til siden min, fordi den er nede ...
 

Eivind Ertesvåg

New Member
Dessverre ikke de beste skussmål fra meg heller. Jeg har alltid brukt host1, og alltid vært fornøyd. Men så har jeg bare hatt små webhotell - så det har ikke vært særlig mye å møte på problemer med.

Men for en stund siden flyttet jeg et domene over på VPS. For over en uke siden dukket det opp en error som gjorde at jeg ikke kom inn på kontrollpanelet til siden. Jeg mistenkte noe rusk i plugins som jeg kunne fikset via sftp. Problemet var bare at host1 ikke hadde gitt meg riktige tilganger på sftp, noe som gjorde at jeg ikke kunne gjøre endringer selv.

Etter over en ukes mailkorrespondanse, med 2-3 dager ventetid mellom hvert svar, hadde jeg vært uten kontrollpanel til siden min i over en uke. Uholdbart. Byttet til Syse, og problemet mitt ble fikset på 1 time.

Ruller mine andre domener bort fra host1 også nå. Det er skrekkelig at det skal ta dagesvis å få svar når man støtet på problemer.
 

Eivind Ertesvåg

New Member
Hva mener du egentlig? Jeg er helt grønn på vps, og betalte host1 for å ha kontroll over den. Men jeg skulle ha tilgang via ftps og kontrollpanelet på sidene deres.
 

thomasstr

Medlem
Vanligvis nå man kjøper/leier VPS eller dedikert server, kommer den med ingenting installert, om de ikke tilbyr det som et valg i bestillingen. Som standard får man root (administrator) tilgang, som man da må logge på via en SSH klient (Putty i Windows, Terminal i Mac OS x og Linux). Først da kan man sette opp de forskjellige tjenestene som Apache, PHP, MySQL og FTP. Man kan også installere cPanel, og da slippe å knote mye i terminalen for de som føler seg ukomfortable med det.

Trenger du hjelp med noe er det bare å spørre. Vi er jo her alle for å hjelpe på en eller annen måte.
 

Eivind Ertesvåg

New Member
Aha, jeg er med. Ja alt dette var gjort av host1. Jeg kjøpte en såkalt driftspakke hvor man betaler hver mnd for serveren + at de styrer med alt dette her. Men jeg skulle ha tilgang til ftps.

Poenget mitt med posten var i tråd med overskriften, at jeg ble en svært misfornøyd kunde pga lang svartid når man virkelig har problemer. Ville derfor tenkt meg om 2 ganger før jeg valgte disse til å hoste sidene mine.
 
Topp