Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med å få font til å vises

Kråkenes

Medlem
Det som er veldig rart her, er at jeg skal bruke Viner Hand, som er en microsoft font. Den vises som den skal i Firefox og i Safari, men når jeg åpner siden på en pc i IE, så vises Times eller noe isteden. Noen som vet hva problemet er?
 

Nutz

Med lem
Den fonten er ikke en Web-sikker font. Og ikke er den en standard font som følger med i de fleste OS heller..
 

Kråkenes

Medlem
nei vet det, men syns bare det var så rart at den funka i i firefox og safari men ikke IE som er microsofts egen browser. Men det er ikke noen triks å gjøre for å få det til å funke? annet enn å lage teksten som bilder?
 

Kråkenes

Medlem
Gjelder dette for Gill sans også eller? Denne heller fungerer ikke i IE. Finnes det en liste over fonter som er web-safe?
 

tyr897

Medlem
Bruker du quotes rundt?
Så vidt jeg kan skjønne er også det fulle navnet Viner Hand ITC, så du kan jo prøve det også.

Kode:
font: "Viner Hand", "Viner Hand ITC";

Anbefaler også å legge til et par ekstra alternativer, så du til slutt ender opp på en web-safe og en standard (serif / sans-serif).
 

Kråkenes

Medlem
Prøvde @font-face, men viste seg fortsatt ikke. Veldig godt mulig at jeg har gjort feil. Noen som vet hvordan det gjøres?
 

Bjørnar

Gründer
hvordan ser den aktuelle koden din ut?

som tillegg så kan atomet sin løsning fungere bra; cufon eller sifr er to ok løsninger for å embedde fonter til bruk på websider.
 

selbekk

Medlem
font-face er verdens enkleste ting... last ned en pakke fra squirrel-font eller et lignende sted, og følg informasjonen vedlagt... :)
 
Topp