Problem med tema som "rister", justering av plassering - hva er galt?

Bjørn

Domenespekulant
Legger ut denne saken her, etter å ha pratet om det med Peter Andre...

Har et problem med Bloggdesigns3 tema jeg har satt opp. Har kontaktet Peter Andre som har laget det, uten at han klarte å løse det.

Har satt opp temaet på denne siden
Fra orginalen har det blitt lagt til tekst, bilder og ekstra lenker i menylinjen.

Har satt opp menyen med "hjem", "prisliste", "bokomtaler" etc. øverst. Når man klikker f.eks. fra hovedsiden (hjem) og til "prisliste", justerer siden seg til høyresiden ca. 1 sekund (rister), før den retter seg opp igjen. Dette gjelder også når man klikker seg fra noen av de andre lenkene, eller klikker på samme menylenke flere ganger. Man får altså ingen ren flyt mellom sidene, og det er ganske irriterende...

Dette skjer i Internet Explorer 8, men ser fint ut i IE7. Har en som sier det også skjer i Firefox og Safari. Peter Andre prøvde å gjennskape problemet i Firefox, men klarte ikke å gjennskapet problemet. Temaet er noen år gammelt, og laget før IE8.

Prøvde å finne andre som bruker bloggdesigns3. Når jeg prøver f.eks denne er det samme problem! Hvis jeg prøver med denne derimot (med bare to lenker i menyen), er det ikke et problem.

Noen som har vært borti dette problemet før? Flere som ser problemet? Skyldes det temaet, menylinjen, nettleseren eller noe annet?

peterandrej

pensjonert moderator
Bjørnar: Nei, domenebloggen mener at det ikke er problemet. Jeg har spurt om akkurat det der, da det "problemet" førte til at en kunde ringte illsint en morgen fordi siden hennes "flyttet" seg en halv cm til venstre på enkelte sider.

Personlig er jeg spent på hva problemet kan være, for jeg har virkelig ingen anelse.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg fikk IKKE dette problemet på bloggen du har satt opp, Domenebloggen. Ikke umiddelbart hvertfall, men etter jeg hadde klikket meg frem og tilbake 3-4 ganger kom den 1 gang. Nå kommer den ikke flere ganger. Bruker FF 3.6.

Må legge til at jeg har også kommet over denne feilen mange steder, og ikke bare i dette themet her for Wordpress. Om det kommer en løsning ville den vært en fryd for mine øyne hvertfall. :)

update. ja, jeg fant jo løsningen for meg på link til nwf der oppe. takk så mye til deg som la den ut.

Sist redigert:

Bjørnar

Gründer
@peterandrej: er det forsøkt å løse problemet som om det var det jeg skisserer er problemet, eller?

Bjørn

Domenespekulant
Takk for svar, men hva er egentlig løsningen, Atle? Når jeg går inn på siden, med IE8, får jeg opp scrollbar på hovedsiden og alle undersidene. Har 1280x800 oppløsning, hvis det skulle ha noe å si? Er det flere som ikke får opp scrollbar på hovedsiden?

Bjørnar

Gründer
når jeg går inn med IE8, får jeg ikke scrollbar på hovedsiden, men på alle de andre undersidene.

test med å legge inn mer dummy-innhold på hovedsiden, så ser du jo kjapt om det er det som er problemet. dersom det faktisk ER problemet, postet jeg løsningen lenger oppe her.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mhm, ja, nå testet jeg med Firebug på bloggen som det linkes til i første post, og jeg ser med en gang dersom jeg tar bort litt av innholdet slik at scrollbaren på høyre side forsvinner at siden hopper. (jeg ser scrollbar på alle sider, ink fremsiden. oppløsning hos meg, 1280x800.)

Løsningen som fungerte fint for meg var og gjøre som det står på link til nwf lenger oppe i posten. Jeg la til:

html{overflow-y: scroll;}

på en egen linje i css. Samme hvor den legges egentlig, men på toppen av filen er vel det mest normale. Nuh, dette fungerte hvertfall meget bra for meg der hvor jeg har opplevd dette, men jeg er ikke sikker på at det funker for alle andre.

Bjørnar

Gründer
1440 * 900.

test nå med mer tekst før vi går i spinn her, så får vi jo bekreftet dette en gang for alle. tar jeg feil, så skal jeg være første til å innrømme det.

Bjørn

Domenespekulant
Da la jeg bare til linja i css og nå fungerer det ihvertfall flott her :) Håper dette gjelder alle andre også. Flere som så problemet, som kan bekrefte dette? Tusen takk for all hjelp!!

Topp