Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problem med Klarna Checkout og transaksjonsdata i Analytics

Erlend

Medlem
Jobber med en nettbutikk hvor det oppstod et problem etter siste Wocommerce-oppdatering. Svært mye av transaksjonsdataene som kommer inn i Google Analytics blir tilskrevet 0 i verdi.

Klarna erkjenner i en e-post at de kjenner til problemet, men ønsker ikke å rette opp i feilen:

Takk for din e-post.

Jeg vil gjerne besvare dine spørsmål rundt Google Analytics. Vi forstår at en del butikker ønsker en løsning på trackingen fra Google Analytics, men ettersom vi ikke har noe samarbeid med Google Analytics så vil ikke oppdateringer eller forandringer vi foretar i Klarna Checkout ta hensyn til hvordan Google Analytics utfører sin tracking og fanger opp signaler fra Klarna Checkout, våre plugins eller iframes. Vi tilbyr dessverre ikke noen videre support på spørsmål om Google Analytics, og jeg ber dere ta kontakt med dem for videre hjelp.

Ønsker deg en riktig fin helg!

Vil anta at det er en del nettbutikker som bruker Wocommerce og Klarna plugin til Wordpress som sliter med det samme problemet. Ganske dårlig av Klarna å ikke tilpasse pluginen sin til det mest brukte webanalyse-verktøyet.

Noen som har tips til hvordan jeg kan løse dette?
 

KIA

Medlem
Se om det fins en extension for WoCommerce på dette. Det fins noen extensions på OpenCart. De sender alle transkasjoner til Analytics.
 
Topp