Privat blogg, ønsker tips

Har en privat blogg jeg ikke egentlig bruker så mye tid på, men det hadde jo vært greit å prøve å gjøre bloggen så bra som mulig, så jeg prøver å lufte den her inne.

Olaf's comics blog | A blog about webcomics, print comics and other kinds of sequential art

Bruker Wordpress med et theme jeg fant i temakatalogen til Wordpress.org. Har litt lyst til å lage eget theme en dag, men er ikke akkurat en god designer, så for øyeblikket er jeg fornøyd med å bruke et ferdigtheme. Men om themet jeg bruker er det beste for akkurat min blogg kan sannsynligvis diskuteres.

Er det noen plugins dere ser at jeg burde bruke? Noen viktige widgets jeg mangler? Noen ting jeg burde endre på i WP-innstillingene? (Ettersom jeg skriver relativt langt av og til har jeg valgt å ha bare fem innlegg pr side, er det dumt? Burde jeg evt. la være å vise hele innlegget på forsiden?)

Og forslag når det kommer til innhold og oppdatering tas også imot med takk. Jeg har valgt å holde bloggen tematisk til å omhandle tegneserier - for øyeblikket er bloggen i hovedsak dominert av et prosjekt jeg begynte med for et par uker siden, hvor jeg forsøker å komme opp med en tegneserieidé daglig i 100 dager, men jeg tar også imot tips til andre ting jeg kan skrive om.

Tar egentlig imot alle slags tilbakemeldinger.

picxx

WF 09
hmmmm....hvorfor bruker du en "P" i favicon'et ditt?
Fant likesom ikke noe den kunne assosieres med.

picxx

WF 09
Jeg kan temmelig lite om hvordan endre slikt i Wordpress, så faviconet jeg bruker er det som fulgte med themet jeg bruker (som heter Prosumer).

Ok, det er egentlig temmelig enkelt :)

Først ordner du deg et rektangulært bilde.
Så går du til denne siden:
Dynamic Drive- FavIcon Generator
og ordner deg en .ico fil.

Leser du litt lengre ned på siden ser du koden som skal brukes.
Denne settes da inn i header.php (om den ikke allerede er der).
favicon'et lastes opp i root på bloggen din.

Topp