Pristilbud på nettside

Letitbe

Medlem
Hei,
hva gjør dere når det er sendt estimert pristilbud på nettside, men det senere viser seg at nettsiden blir mer omfattende enn først planlagt?
Informerer dere kunden om at nettsiden vil bli dyrere? Sendere dere nytt pristilbud for hver gang en ny funksjonalitet legges til?
Hvordan håndterer dere dette..?

cruzader

Medlem
Bruker ta med i pristilbud/avtale at evnt. ekstrafunksjoner eller store endringer som kommer underveis i oppdraget og da ikke inngikk i kravspesifikasjonene jeg laget pristilbudet utifra så vil det bli ekstrafakturert pr time for arbeidet.
Samt informere om at jeg isåfall vil gi et timesoverslag på forhånd etter beste evne.

Tar også et depositum(non-refundable) når jeg starter oppdraget så betales resterende når oppdraget er ferdig (før koden overleveres i sin helhet).
Startet med det etter 2ganger hvor oppdraget var ferdig/halvferdig så presentert for kunden som deretter kopierte demonstrasjonssiden og gikk til noen andre siden de da mente dette var for dyrt.

A

aabbcc

Guest
Hvis scope of work utvides er det jo naturlig at man må ha mer betalt. Jeg fører alltid en åpen dialog med kunde om slikt og passer på å få alt som blir avtalt bekreftet skriftlig på en eller annen måte - gjerne mail. I initelt tilbud/kontrakt synes jeg det er en fordel å ha med avvikshåndtering - for eksempel hvordan man gjør det ved utvidelser og timesrater som gjelder.

abc

Topp