Prissetting av forum

Atrium

Medlem
Jeg vurderer å selge Fitnessprat.no forumet er et av de eldste i sin sjanger i Norge.

Statistikk siste 30dg er følgende
70,833 Visits
52,660 Absolute Unique Visitors
168,838 Pageviews

- Temaet er trening, kosthold, treningsdagbøker, kosttilskudd og en rimelig aktiv off-topic del.

Hva kan man forlange for noe slikt ?

Sist redigert:

Atrium

Medlem
Utgifter en 500.- lapp i måneden ca, inntekter er salg av bannerannonser, hvor mange man vil selge og evnt får solgt er opp til den som selger, jeg har valgt å stortsett være eneannonsør for egen butikk på siden de siste årene.
Pris pr banner til andre har ligget på 2500-3500.- pr mnd alt etter plassering osv

Sist redigert:

zapotek

Medlem
Problemet med forum er at de vanskelig å "moneytize". Faste vankere på diskusjonsforum klikker sjelden eller aldri på annonser.

Atrium

Medlem
Det stemmer zapotek.

Men adsense til de som kommer inn via søkemotorer er jo en inntekstkilde som kan gi litt igjen i tillegg til bannerannonsering.

Bjrl

Medlem
Hvis du har tall på inntjeningen f.eks. siste tre måneder. så er det enklere å anslå hva du kan selge for. Ettersom du har valgt å annonsere for egen nettbutikk, skjønner jeg at det kan være vanskeligere å presentere tall for slikt. Har du tracking på hva de aktuelle annonsene har gitt deg i mersalg av produktene dine?

Antall registrerte brukere er også av interesse i forhold til en prissetting av forumet.

Sist redigert:
Topp