Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prisestimat på trebokstavers no-domene

hansvh

Medlem
La oss anta at jeg heter Lars Tore Svensen og eier LTS.no
Dette bruker jeg til blogg, epost og andre private ting.

Leet Technical Systems ringer og byr 30k off the bat for domenet. Hvor høyt tror dere de er villige til å gå?

Det er pes for meg å endre epost og slikt, men ikke en umulig oppgave så klart. Jeg vurderer derfor å slå til, men vil jo selvsagt ha så mye som mulig for dette domenet. Har noen erfraringer med slik forhandling?

Jeg tror ikke jeg rekker bestille tilgang til selskapets regnskaper og slikt, men ser av hjemmesiden at de har fire ansatte som selv eier firmaet.

Eksemplene er for øvrig konstruert.
 

hansvh

Medlem
Takk. Purehelp sa 12 ansatte, 6 i styret og 3 eiere (60,00%, 24,00%, 16,00%) For øvrig ingen regnskapstall.

Åh. Jeg er så i tvil på hva jeg skal gjøre; Det er så tiltak. Bare å rette opp epost-adresse vil jo ta måndesvis.
 

Santo

Active Member
Takk. Purehelp sa 12 ansatte, 6 i styret og 3 eiere (60,00%, 24,00%, 16,00%) For øvrig ingen regnskapstall.

Åh. Jeg er så i tvil på hva jeg skal gjøre; Det er så tiltak. Bare å rette opp epost-adresse vil jo ta måndesvis.

Om du selger domenet kan du jo forsøke å få til en avtale slik at du kan beholde epostadressen(e) dine i så og så lang tid.
 

lpride

Medlem
Finn en god pris for deg uten å overdrive. Send dem tilbudet. Dersom du ikke ønsker å binde deg til tilbudet rettslig, men ønsker tilbakemelding, kan du bruke ordene "uten obligo". Fremstill et alternativt tilbud, f eks 10 % lavere enn det ovenfor, under betingelsen av at du beholder epost-addressen din i X antall måneder (begrunn hvorfor).
 

Santo

Active Member
Fremstill et alternativt tilbud, f eks 10 % lavere enn det ovenfor, under betingelsen av at du beholder epost-addressen din i X antall måneder (begrunn hvorfor).

Jeg ser ingen grunn til å tilby domenet lavere ved at han skal beholde epost adressen(e) sin(e). De fleste som kjøper et domene ser nok på det som et minimalt problem, og reelt sett er det jo ikke noen kostnad for de heller...

Det skal også legges til at jeg synes 30.000,- er en god pris for et trebokstavers-domene, forutsatt at det er et "ordinært trebokstavers-domene", som f.eks. abe.no, og ikke noe som f.eks. bil.no.
 

Ståle

Medlem
Jeg mener prisestimatet jeg ble presentert er veldig godt. Det er tiltaket med å fikse backlinks, epost-adresser osv jeg eventuellt vil ta betalt for, ikke selve domenet.

Men hvis du ikke syns domenet er verdt noe, så er det jo "bare" å estimere hvor mye jobb det blir for deg med dette, og gange antall timer med en fin timespris.

Ellers så kan det jo nevnes at nav.no ble for noen år siden solgt for 4,3 millioner. Det var riktig nok staten som var kjøper, og de har nok litt større budsjett. Hehe.:)
 

picxx

Well-Known Member
Et hvilket som helst domene er verdt det en kjøper er villig til å gi for det.
Om de i første omgang tilbyr 30K uten noen som helst forhandlinger kan du nok trygt forlange 2-3X (kanskje enda mere) mere for å prøve å "fiske" litt ja.
 

hansvh

Medlem
Om de i første omgang tilbyr 30K uten noen som helst forhandlinger kan du nok trygt forlange 2-3X (kanskje enda mere) mere for å prøve å "fiske" litt ja.

Tror du det altså? Jeg antar også de er villige til å gå høyere, det er derfor jeg laget denne posten, men det hørtes da voldsomt ut.

Er det noen andre som har blitt approachet på samme måte?
 

hansvh

Medlem
Nei, det er ikke solgt. Jeg venter på tilbud.

Jeg har dog bestemt meg for å anbefale dem en annen løsning hvis ikke tilbudet er > 40k. Jeg orker ikke selge for mindre, selvom det i utgangspunktet ikke er noe å si på en pris litt lavere enn dette.
 

onlyme

New Member
Jeg vet at smk ble solgt til regjeringen for 100k. Dette var da en firma nettside. Jeg synes at 30k er fryktelig masse penger for et privat domene. Du får se på det som årets gode gjerning å hjelpe denne bedriften:D
 
Sist redigert:
Topp