Pris på artikler?

picxx

WF 09
Mulig det ligger tråder som allerede besvarer mitt spørsmål allerede på forumet, men spør liksågodt likevel.

Hva mener dere er en normal pris på en unik artikkel?
Med unik artikkel menes det en generell infoartikkel på min. 500 ord uansett kategori,
som selges kun en gang, med rettighetsoverdragelse til kjøper (Kjøper kan da selvsagt gjøre akkurat hva han vil med artikkel etter kjøp).

Om noen savner mere utfyllende info, spør gjerne, så skal jeg gjøre mitt beste for å svare.

zapotek

Medlem
Blir vanskelig å svare på. Det kommer jo helt an på hvor godt vedkommende skriver, fagkunnskap om emnet etc.

picxx

WF 09
Det er snakk om generelle infoartikler og altså ingen kronikker.
Man kan vel best sammenligne dem med artiklene man finner i artikkeldatabasene.
Forskjellen er jo at de blir en del lengre, pluss at de selges med unike og alle rettigheter.

picxx

WF 09
0.5-1kr pr/ord, kan det være et utganmgspunkt kanskje?

Ja, tenkte litt i samme leie som deg der jeg også. En plass mellom 250-500.- kanskje ja.
Det passer vel kanskje også greit om man ser på tidsforbruket, som gjerne er en 30-60 min. for en slik infoartikkel?
Tenkte likevel å høre hva andre mente om en eksakt pris.

La oss si du hadde hatt 300 unike artikler du skulle lagt ut for salg enkeltvis med fulle rettigheter til kjøper.
Hvilken fastpris ville du tatt på disse (en pris..)?

picxx

WF 09
Artiklene er på norsk og de er "lagervare" for å si det slik.
De er skrevet, de blir ikke skrevet.

Ser prisene på engelske sider ligger på $5-$20 men er litt usikker på om dette er artikler med fulle rettigheter (altså, kun en kjøper til hver artikkel).

pleb

Medlem
Jeg tok i mot slike oppdrag tidligere, og da tok jeg 0,5 kr pr ord der kjøper ga meg alle instrukser på oppsett, nøkkelord, lengde m.m.

Vet ikke om jeg var/er litt billig, men det får så være. Ville nok sunket prisen litt om artiklene er lagervare da man ikke kan gi instrukser til forfatter i forkant.

Topp