Pris for å sette opp custom nettbutikk?

testdriver

Ha det bra..
Kan noen hjelpe meg å få litt begrep om hva som er 'billig' og 'dyrt' her?

Det er snakk om å sette opp en nettbutikk med custom design i tillegg til litt grunnleggende content. Det må også ordnes med SSL-sertifikat, betalingsløsning og en del slike ting. Arbeidet inkluderer ikke å legge inn produkter.

Jeg er usikker på hvor lang tid et slikt oppdrag vil ta, så hadde vært kjekt å få litt input...

Fredrik

Medlem
Har ikke anelse om pris i utgangspunktet, men sjekk ut Yngve Larsen (mystore.no).

1. De er gode på pris. Mulig en fjortiss gjør det billigere men det har du ikke lyst på.

2. Servicen til mystore er usannsynlig bra. Den er faktisk mega super bra. Til og med ultra bra.

3. Det er blitt en god løsning med utrolig bra service.

testdriver

Ha det bra..
Obs, jeg burde ha presisert - det er vi som skal sette opp butikken og lurer på hvor vi bør legge oss. Firmaet omsetter årlig for i underkant av 10M.

Yngve sitt opplegg ser veldig bra ut. Prismessig blir det uaktuelt å konkurrere med han...

Tonny Kluften

Administrator
Hva de omsetter for er vel ikke så viktig? Det som er viktig er om dere vet akkurat hva dere skal gjøre og hvor lang tid det tar slik at ikke prosjektet utvides ettersom dere skrider frem. Og dere må vel gi premium service, opplæring og support på et slikt prosjekt, det vil ta dere like lang tid som koding osv.
Løst anslått 50-100k.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Selv hadde jeg estimert fra 50 til 55kNOK.
Og så litt ekstra i dette tilfelle for betalingsløsningen (hvis paypal kan jeg gi en fastpris - hvis annet aner jeg ikke: må sette meg inn i det noe jeg ikke gjør nå såklart).

Andre momenter som bør spesifiseres separat:
* Drifting (ssl, hosting)
* Support (feil rettes kostnadsfritt, support går time for time)
* Opplæring

Men dette anser jeg ikke som dyrt - heller billig.
Dyrt hadde jeg sagt var 150k og oppover.

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
15 000 - 50 000 basert på din kravspec i første innlegg ;)
Men du trenger nok ikke anstrenge deg mye for å finne andre leverandører som vil legge til en 0 på prisen ;)
Det som koster er custom design og programmering av designet.

testdriver

Ha det bra..
Takker for innspill. Da vet vi ihvertfall sånn cirka hvor landet ligger.

Det lukter at det blir en del timer i service med disse folkene - tror vi bør legge litt tid i aa lage kontrakten...

Sist redigert:

Larser112

New Member
Hei, Jeg lurer på om det er noen her inne som kan gi meg noen anbefalninger på cms leverandører som leverer e-handelsløsninger av høy teknisk kvalitet samt ivaretar alt som er viktig i forhold til å kunne jobbe med SEO.? Vi vurderer å bytte ut hele vår gamle portal, og er på utkikk etter en ny leverandør. håper noen har erfaringer å dele:)

Larser112

New Member
har digitroll, inbusiness, trollweb, webekspert på vurderingslisten foreløbig.
noen som har erfaringer med disse?

Topp