Presse meddelser for markedsføring

Ludus

Medlem
Jeg har ikke funnet informasjon om norske presse meddelser. Jeg håper det er riktig hva som har jeg skrevet :)

Hva mener dere? Bruker dere presse meddelser for fremme nettsider? Er det noen nettsider om dem?

kongen

kongemedlem
Jeg har ikke funnet informasjon om norske presse meddelser. Jeg håper det er riktig hva som har jeg skrevet :)

Hva mener dere? Bruker dere presse meddelser for fremme nettsider? Er det noen nettsider om dem?

pressemeldinger.no er vel det nærmeste man kommer PRweb.com

Hvem som helst kan sende ut pressemeldinger. Du kan gjøre det selv, eller benytte fremmed hjelp. Den mest kjente tjenesten som driver med slikt er NTB Info - men de tar seg svært godt betalt.

Min erfaring er det svært sjelden lønner seg å bruke en pressemelding for å spre en nyhet, nesten ingen setter den på trykk likevel. Og er det en produktnyhet kan du bare glemme det (med mindre du representerer Apple). Produktpressemeldinger går rett i søppelbøtta.

Det betaler seg langt bedre å kontakte en redaksjon direkte, og tilby dem nyheten "eksklusivt". Da får du den i alle fall ut i en publikasjon.

Ludus

Medlem
Takk, Gisle.

Vi har en forskjellig situasjon i Italia. Alle kan skrive og publisere gratis pressemeldinger om hvert tema.

TorsteinO

Art Director & grunder
Alle KAN jo skrive og publisere pressemeldinger her også, ingen kan nekte deg det, om man er privatperson eller firma spiller heller ingen rolle. MEN - man kan jo ikke KREVE å få den på trykk noe sted, og det tviler jeg på at man kan i Italia heller? Greia med NTB er at hvis du betaler dem for å sende den ut, så når den ut til *veldig* mange redaksjoner, og da øker naturligvis sjansen for at den vil bli publisert.

picxx

WF 09
Greia med NTB er at hvis du betaler dem for å sende den ut, så når den ut til *veldig* mange redaksjoner, og da øker naturligvis sjansen for at den vil bli publisert.

Oppretter du deg 5 mailchimp kontoer og samler e-post til redaksjoner kan du sende ut til 10.000 redaksjoner i slengen ;)

TorsteinO

Art Director & grunder
Helt sant det, men du må fremdeles skaffe disse 10.000 redaksjonsmailene - går du via NTB slipper du det - og de færreste sender ut pressemeldinger så ofte at det er verdt så mye innsats. Samtidig er også NTB så dominerende i Norge at flere programmer som brukes til å lage sideplaner (hvilke artikler som skal settes på hvilke sider) har oppdateringer fra NTB innebygget, dvs at man får opp en egen liste med NTB-saker rett i programmet, noe som gjør det veldig enkelt å bruke disse ;)

Men for all del - har man mer tid enn penger kan det absolutt være lurt å bygge seg opp en skikkelig redaksjonsmailingliste. Det er jo også mange småpublikasjoner som ikke bruker NTB, f.ex. mange av "halv-hobby-prosjektene" på nett :) I gamle dager pleide jeg og kompisgjengen å arrangere endel ganske store parties, og da var slike mailinglister en ganske viktig del av gamet. Alle de forskjellige arrangørene voktet "sine" lister nøye, men innimellom hendte det at noen dumma seg ut og sendte ut en mail "feil", så alle adressene ble synlige, og da passet jeg alltid nøye på å legge dem til i vår liste :)

Topp