Premie eller straff?

Å vinne en tur til Bergen er...

• En kjempegod premie. Lyden av en bergenser er som den vakreste musikk

Stemmer: 8 66,7%
  • En av de strengeste straffene et levende mennekse kan oppleve

Stemmer: 4 33,3%

• Totalt antall stemmer
    12

kongen

kongemedlem
VG Nett og foreningen Bergen Sentrum arrangerer en konkurranse for å bygge opp pepperkakebyen som ble vandalisert for en tid tilbake. Premien du kan vinne er: En tur til Bergen...

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg stemte vel at det er en fin premie så klart, men jeg må jo si den på en måte også er dårlig med tanke på at Bergen sentrum er 15 minutter unna.

kongen, du mener jo tydeligvis at dette er en av de strengeste straffene et menneske kan få pga vår dialekt. Vet du i det hele tatt hvilken dialekt vi prater i Bergen? Kan du gi meg et eksempel på en kjent person som prater rent bergensk? (nå vil jeg egentlig bare høre om du faktisk vet hva du prater om når du henger ut bergensk.)

Helge

Profesjonell Googlesøker
Jeg stemte den nederste :p haha, og jeg kommer faktisk fra Haugesund :p

Jeg har et hat mot sinte bergenserdamer som er advokater, møtte på ei sur bergenserdame for et par år siden, og etter det så har jeg ikke likt Bergen :p (fordi om det er mangen hyggelige folk fra Bergen også) hihi

Helge

Profesjonell Googlesøker
zapotek, bare fordi at oslofolk ikke greier å si skikkelig R, så vil det ikke si at folk fra vestlandet drar R'en så langt ut :p

og det er "ikKJe" ikke "iTJe" :p

Jeg har mine personlige grunner til å ikke like bergensere, og de er det desverre mangen av... seff, noen er jo hyggelige og greie, men har møtt på et flertall som er drittsekker og idioter.

Det finnes mange merkelige bergensere, men merkelige folk har vi da i alle andre byer også? Jeg bor i en by hvor store deler av befolkningen ønsker et stort idrettsarrangement som man på ingen måte har kapasitet til verken i antall senger eller flyplasskapasitet eller i busstrafikken, og vi har plukket ut en gjeng tullinger som ikke kan å sette opp budsjett som har funnet ut at dette kan vi få gjennomført for tjue kroner og en bugg. Så kommer det en rapport som viser at gisp, Cominor har ikke kapasitet til å busse hundretusener av turister fram og tilbake mellom for øyeblikket ikkeeksisterende idrettsarenaer. Så kommer det enda en rapport som viser at gisp, tjue kroner og en bugg var visst et litt forsiktig anslag for hvor mye noe slikt egentlig kan koste. Hvordan velger så befolkningen i byen å reagere på dette? Ved å skrike sint at dette er bare fordi søringene hater alt som skjer utenfor Oslo og at dette er forskjellsbehandling og diskriminering. Og så går vi på Facebook og prøver å få opprettet vår egen republikk, i blind tro på at det åpenbart må være Facebook som er rett myndighet for å gjøre sånt. Og når Kosovo klarer det, hvorfor skal ikke Nord-Norge gjøre det samme, vi er da minst like diskriminerte og undertrykte som dem.

Det var et eksempel fra min by. Man kan garantert finne gode eksempler på at det finnes mange drittsekker og idioter i din by også. De finnes overalt.

Bergen er en fin by, og jeg har møtt mange hyggelige bergensere.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
En ting som egentlig er litt morsomt på den biten, det er at bergensere faktisk kan få ganske store problemer med å skaffe hotellopphold i Oslo og omegn. Etter jeg mange ganger fikk høre at dette var et problem måtte jeg jo forhøre meg litt med disse folka på den siden av landet. Resultat? "Det er fordi bergensere er kjent for å være enormt hissige og bråkete."

Men ja, jeg er vel enig i det som hodet over meg sier. Det finnes mange drittsekker i alle byer. Jeg f.eks er jo den største av dem alle i Bergen. :)

Helge

Profesjonell Googlesøker
Atle, du? drittsekk? du lurer ingen andre en deg selv :p hehe

Morsomste er at Haugesund er kjent som en bråkete by, og det er noe vi ser hver helg.
Var en kamerat av meg fra bergen som var nede her og drakk en helg, og han synes det var roligt og fint. Var Haugesund-by roligere en normalt? eller er bergensere vant med mer bråk og tull? :p hehe

picxx

WF 09
Hva er "en tur til bergen" da?
Om det hadde vært flytur med hotell på suite og kanskje en konsert eller to under oppholdet kan det nok betraktes som en veldig god premie.
En togreise til bergen, hvor du selv må bestille hotell og betale er idiotisk....

Topp