Prøver å få oversikt...

maybevader

New Member
Hei,

Jeg har opprettet et selskap i brreg.no (ENK), kjøpt meg et domene, begynt å bygge en webside, vet hva jeg skal selge, har en klar ide om hvordan jeg skal differensiere meg og begynt å få kontakt med produsenter i Kina.

I utgangspunktet ønsker jeg å kjøre dropshipping men lurer på om det fører til problemer med MVA for kjøper? De skal i utgangspunktet betale med kort på webshop og så bare motta varen uten noe mer tull.

Hvilke betalingsløsninger lønner det seg å tilby? Koster det mye å tilby visa/mastercard? Noen som har gode erfaringer med PayPal?

Må jeg selv betale inn MVA til staten eller får jeg "regning"?

Målet er å ha websiden oppe til nyttår, men det får ta den tiden det tar :)

Mye å sette seg inn i og litt av en jungel der ute, men det er vel bare å lete på det store internettet så finner man svar :)

Dag Frogner

Supermedlem
Ang dropship og mva så burde du finne møe info på forumet ved å søke.

Jeg ville tilbydt Visa/Mastercard og Paypal om jeg skulle startet opp nettbutikk. Det er fortsatt mange som er skeptiske til Paypal fordi de ikke har hørt om dette selskapet før.

Når du har gitt staten opplysninger ang mva, får du beskjed om evt innbetalingsbeløp via altinn.no. Ikke 100% sikker her, siden jeg får det fra regnskapsføreren, men er ganske sikker på at det kommer i innboksen i altinn.

Tips: velg mva-oppgjør hver annen måned istedet for èn gang i året. Det er veldig lett å tenke at "jaja, det er jo over et halvt år til jeg skal betale mva" også sitter du uten penger når det forfaller. Staten er den siste instansen du vil skylde penger. ;)

Og ja, mye å sette seg inn i, men begynn med å lese/søke i dette forumet, her finnes det mye snadder. :)

Topp