Portaldomener

Tominges

New Member
Hei

Jeg vurderer å selge noen domener og konsept som jeg innser jeg verken har tid, kapasitet eller kunnskap nok å gjennomføre selv. Da kan man jo heller la noen andre prøve seg. Dette kan jo bli et helt firmakonsept for seg selv som vil bli en heltidsjobb.

Domene er:

kommune.tips
kommunes.tips
fylke.tips
fylkes.tips

Konseptet er:

En type portal hvor man kan samle inn informasjon om hver kommune/fylke i Norge. Informasjonen jeg tenker på er turistinfo, turistartikler, konserter, attraksjoner, kultur, hva skjer, begivenheter, festivaler, aviser, nyheter osv. Kanskje til og med kollektivinformasjon, bedriftsinformasjon, boligmarked etc.

Jeg ser også kanskje for meg muligheten for forum hvor man kan diskutere med hverandre og mulighet for å vurdere ulike ting i kommune/fylkene og kanskje for lokalbefolkning og turister å komme med forslag og ideer til hva som kan endres. kjøp og salg innenfor kommunene er også en mulighet. Man kan kanskje også få til en bloggsentral innenfor hvert fylke (kanskje hver kommune blir litt smått?).

Strukturen kan jo enten legges opp til sub-domener hvor man tar for seg hver kommune for seg f.eks oslo.kommune.tips, a.kommune.tips, nordland.fylkes.tips eller ha alt under kommune/fylke.

Her vil man da ha muligheten til å få inn inntekter både fra adsense, affiliate etc, men også gjennom annonser fra lokale bedrifter/firma, festivaler, begivenheter eller hva det måtte være.
Ser for meg uendelige muligheter hvor fantasien setter grenser. Eneste restriksjonene ser jeg for meg at man ikke roter seg borti kommunens/fylkets beskjeftigelser.

Man kan jo kanskje i det små og øke etter hvert.
Jeg regner med hvis dette blir gjort riktig kan det føre til en god jobb og inntektskilde.

Men hva slike domener/konspet vil være verdt er vel det store spørsmålet..
men hva om jeg sier 200 000 NOK eller høystbydende?

Noen tanker eller bud?

Tom

Sist redigert:

Tominges

New Member
Ingenting?
Ikke engang...
...det var en god/dårlig/fantastisk ide...
...Prisen er helt feil/grådig du er/billig du er...
...flotte domener/kommer ikke til å funke...

:eek:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Lite penger å tjene på portalsider, vil jeg anta. Og ikke minst når de fleste vet at det skal noe til for å ranke over "kommunesider" i søkemotorer. I tillegg har jeg en anelse om at din prisantydning skremmer vekk folk, de antar nok at du har tatt munnen for full.

Tominges

New Member
Takker for tilbakemelding Rune.
Litt dette jeg var ute etter. Kanksje litt mer diskusjon rundt det.
Portalsider er kanksje ikke det rette ordet, men det var det nærmeste jeg kom. Informasjonssenter, magasin, nettsamfunn kan vel være andre ord. Reise-sider gjør det meg bekjent ganske bra, med artikler om hvor man bør dra og se på og gjøre, men kanskje ikke innenfor Norge? Jeg ser litt for meg noe alla...

Dra til vestvågøy i Nordland...en del av lofoten...her kan du fiske, rorbuferie, sykle, stå på ski, nordlyssafari, gå på museum, serverdigheter. De som kan hjelpe deg med fiske er.... de som arrangerer nordlysferier er....og kanskje med annonser fra disse på siden... anbefalinger fra andre reisende er...les bilferieguiden gjennom vestlandet.

og/eller

skal du ut i kveld? Hva skjer i ditt nærområde? Konserter, resturanter, teater, nattklubber. Les anbefalinger/anmeldelser fra andre. Spør på forumet om hvor du bør gå... Har noen butikker eller sentre tilbud på produkter? kanskje forumet ka gi svar eller kanskje annonsesidene til bergen kommune?

og/eller

er det noen i kommunen min som driver med hobbien min? Hvor og hvem selger det jeg trenger til hobbien min? Kanskje jeg kan legge ut en informasjonside om hobbien min og den vil få andre til å bli interessert i det samme. Kanksje vi kan møtes et sted. Jeg legger ut en begivenhet på kommune.tips siden. Yay folk liker hobbien min, folk kommer på møte og vi diskuterer det på forumet.

osv osv tror tegninga er tegnet.

Jeg regner med dette fort kan gå høyere enn kommune.no på google. Fylke.no eksisterer jo ikke en gang.

Prisen kan absolutt diskuteres.

Flere innspill?

Topp