Person har konkurskarantene?

Steve Cash

Medlem
Jeg har aldri hatt behov for å prøve dette, men her en oversikt over tjenester Brønnøysundregistrene - Konkursregisteret
Og her et selve søkebildet Brønnøysundregistrene - Kunngjøringer. Det står ikke klart om en kan få fram folk med karantene der fritt og åpent, eller om det bare viser hvem som er konkurs. Jeg vet heller ikke om noen som har karantene, så jeg får ikke testet det. Men det skulle være interessant å vite, gidder du å sjekke om du får noe ut av det, og gi en tilbakemelding i tråden?

Tonny Kluften

Administrator
Haha, kampsport ja.

BVD er firmaet som gikk konk. Jeg kjenner til historien deres. Hr. Trygg har kjørt noen firmaer i grøfta, og har en del ubetalte regninger til bl.a. flere webutviklere. Å kjøre et firma konk for så å starte med samme firmaet under annet navn når man har konkurskarantene er ikke helt stuerent. Forrige bobehandler foreslo at Trygg skulle få konkurskarantene, derfor vil jeg vite om han faktisk fikk det.

DagArne

Medlem
Jeg vet om en som har konkurskarantene og det kom kun opp at vedkommende var konkurs ved søk i registeret. Fant ingenting om karantene som lå åpent.

Tonny Kluften

Administrator
Fått svar fra Brønnøysund:

"Konkursregisteret må ha fødselsnummer på person for å kunne sjekke om den innehar løpende karantene.

Dette kan fåes ved henvendelse til Folkeregisteret og oppgi at det gjelder søk i Brønnøysundregistrene.

Ta deretter kontakt med undertegnede pr telefon for videre behandling."

Topp