Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Penger å tjene på infoside om sykdom?

som ekte hobby hypokonder er jeg innmellom innom nettsider om sykdom. Gjerne er jeg interessert i A)Symptomer og B)sammenheng eller manglende sammenheng med alvorlig sykdom (hypokondere går utfra det verste)

På en sånn session er jeg ofte igang i timevis.

konklusjoner: dette er en nisje med veldig lite konkurranse. Det du får opp er side etter side med bare noen få stikkord om symptomer på en sykdom, ikke noe mer. Alltid tenker jeg "hvorfor F...står det ikke mer???"

Noen ganger er det legejournaler som kommer opp, og de er så dårlig skrevet at jeg tenker et norskkurs for leger burde vært obligatorisk.

Derfor er mine tanker:

- fokuser på stikkord for alvorlige sykdommer (svulster, hjertesykdommer osv) og symptomer folk ofte opplever (migrene, vondt i magen, kvalme osv...)

- Skriv mest om hvilke symptomer som typisk hører til hver sykdom og hvilke som ikke gjør det. Skriv inngående om dette, og link gjerne
mellom flere websider.

- Skal du selge noe, selg noe relatert til angst eller hypokondri, fordi dette er brukermassen din.
 

NilsF

Medlem
- fokuser på stikkord for alvorlige sykdommer (svulster, hjertesykdommer osv) og symptomer folk ofte opplever (migrene, vondt i magen, kvalme osv...)

- Skriv mest om hvilke symptomer som typisk hører til hver sykdom og hvilke som ikke gjør det. Skriv inngående om dette, og link gjerne
mellom flere websider.


Såfremt du ikke selv er lege og/eller spesialist i faget, vil jeg sterkt fraråde at du skriver inngående om kreft og andre alvorlige sykdommer. Misforståelser kan lett oppstå når en ukyndig skal skrive inngående om et tema han ikke har nok kunnskaper om, og temaet er for alvorlig til at en kan ta lett på dette.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Pushe produkter på syke mennesker for å tjene noen få kroner? Bruk stikkordet kreft og skriv artikler om magevonde? Er dere seriøse med dette?

Ser dere virkelig ikke at dette er GROVT uetisk??
 

NilsF

Medlem
Jeg har et domene som har ca 500 000 treff på norsk google.

Vet at dette domenet vil komme øverst i google. og at mange folk vil gå inn på siden.

Er det noen penger å tjene på en infoside om f.eks en sykdom?


Dersom det er domenet sosialangst.no trådstarter har i tankene, så viser Googles søkeordverktøy at ordet sosialangst har bare 2400 lokale søk pr. måned. Det er kanskje et noe spinkelt grunnlag å bygge en nettside på, hvis den skal basere seg på trafikk fra søk på dette ordet.
 

pleb

Medlem
Pushe produkter på syke mennesker for å tjene noen få kroner? Bruk stikkordet kreft og skriv artikler om magevonde? Er dere seriøse med dette?

Ser dere virkelig ikke at dette er GROVT uetisk??

På kreft og liknende sykdommer, så er jeg enig med deg.

Men om det er kosmetiske behandlinger (slik trådstarter skrev om i 1. innlegget sitt), så synes jeg det er OK. Plastisk kirurgi og liknende bør det være mulig å skrive om uten å bli halshogget helt av moralpolitiet.

EDIT: Driver selv en side om sistnevnte tema, og kan si så mye som at det er gode tjener å hente på adsense-reklame.
 

peterandrej

pensjonert moderator
På kreft og liknende sykdommer, så er jeg enig med deg.

Men om det er kosmetiske behandlinger (slik trådstarter skrev om i 1. innlegget sitt), så synes jeg det er OK. Plastisk kirurgi og liknende bør det være mulig å skrive om uten å bli halshogget helt av moralpolitiet.

EDIT: Driver selv en side om sistnevnte tema, og kan si så mye som at det er gode tjener å hente på adsense-reklame.

Dersom det er snakk om unødvendige behandlinger for friske personer, så har ikke jeg noe problem med det. Solbruningskrem, f.eks - kjør på.

Men man går over en grense dersom man forsøker å utnytte syke personer, mener jeg. Og det er flere her i tråden som har hintet om akkurat dette.
 

webmannen

Medlem
jeg som starter tråden er overhodet ikke interessert i å lage en side som utnytter folk. Har ikke noen mål om å tjene penger ved å utnytte folk, men heller tjene penger ved å ha en bra informativ side som folk bruker.
 
Pushe produkter på syke mennesker for å tjene noen få kroner? Bruk stikkordet kreft og skriv artikler om magevonde? Er dere seriøse med dette?

Ser dere virkelig ikke at dette er GROVT uetisk??

haha...det jeg mente var en side med mer utfyllende info om sykdommer og symptomer enn de fleste som ligger ute. Dette vil mange bli glade for, og er mangelvare idag. Angående hva som kan selges er det mange muligheter, å nevne det med angst var bare en generell betraktning om målgruppen, at de som leser mye på slike sider ofte er nervøse typer. Ikke noe galt med å kjenne målgruppen vel?
 

antillum

Medlem
He he... Jeg vil STERKT fraråde ett slikt prosjekt om man ikke har den nødvendige kompetansen.. Google er også sterkt imot dette! Det er ett veldig alvorlig tema hvor feil-informasjon kan få fatale følger, og da eier av Siten som førte til dette vil stå ansvarlig for slik spredning av farlig propaganda.. Misforstå meg rett, for jeg synes at slike sider er helt toppers! Det er bare tanken på at noen uten kompetanse skal komme med råd og hjelp til folk som virkelig trenger rett veiledning, som er skummelt. En av grunnene til at jeg ser så alvorlig på dette temaet er at brukere har svært vansker med å kvalitetsikre kilder de henter ut informasjon av, noen baserer til og med mange essensielle faktorer i livet sitt på slik informasjon.
Initiativet er flott, og det er jo ideen også, men husk på konsekvenser etter handlinger, ting kan fort styrte i feil retning og få store konsekvenser, spesielt innenfor denne nichè!
Take things slow, and expand if your users says so! If not, NO!

Lykke til forresten ^^
 
Topp