Paypal på flere butikker

Kassimaja

Geocacher
Jeg driver et par netttbutikker. På hovedbutikken har jeg i et års tid brukt DIBS til korttransaksjoner. 3D secure er et stort problem som gjør at vi mister mange salg. For en tid siden sattte jeg opp Paypal som betalingsmetode på nettbutikk nr. 2 og der er avbrutte transaksjoner så godt som ikkeeksisterende.

Så til det egentlige spørsmålet. Går et bra å bruke Paypal på flere nettbutikker men på samme Paypalkonto? Vil det kunne opppstå konflikter med like ordrenummer osv?

Kassimaja

Geocacher
Hvis jeg bytter vil jeg selvfølgelig måle hva som skjer. De to butikkene jeg har nå er slik at i den ene er det omtrent 90% kvinnelige kunder og i den andre er det omtrent 90% mannlige kunder. Aldersfordelingen er mer eller mindre lik. Med DIBS kan vi på en dag miste opp mot 30% av salgene på grunn av 3D, men med Paypal ligger den samme andelen på ca. 3% så langt og det er en vesentlig forskjell. De økte kostnadene med at Paypal er litt dyrere er i alle fall spart inn flere ganger.

SolidHost

Medlem
Hva er problemet med DIBS og 3D secure? Vi benytter DIBS hos oss og jeg kan ikke forestille meg at vi noen gang ville ha godtatt transaksjoner som er gjort uten 3D secure på grunn av fare for kortsvindel (Vi har da vel og merke mange utenlandske kunder). Er dette noe du har tatt opp med DIBS?

Kassimaja

Geocacher
3D secure gjør at mange som har tenkt å bestille ikke klarer dette hvis de bestiller fra steder de ikke har 3D secure brikken sin. Jeg har snakket med DIBS, Teller og banken min om problemet uten at noen hadde forslag til hva som kunne hjelpe, men det hadde Paypal.

Nå er ikke jeg i en like svindel utsattbransje som du kanskje er. Bøker er nok ikke svindlernes våteste drøm.

Topp