Paypal account er sperret pga negativ balanse på en tidligere konto.

Medlem
Fikk mail for noen dager siden om at min vanlige paypal konto er "sperret" dvs, jeg kan ikke motta, sende eller ta ut penger fra kontoen. Den er sperret pga en 2 år gammel konto som jeg hadde helt glemt bort (bruker ikke den mailen lengre) hadde en negativ balanse på ca 1200,-

Snakket med support på telefon og jeg skulle da sende en mail fra min andre paypal konto og gi tillatelse til å overføre restsummen fra min eksisterende konto, hvilket jeg nå har gjort.

Men har søkt endel og sett ganske mange sider som beskriver hvor firkantede og strenge paypal er på slike saker og frykter jeg risikerer å bli utestengt fra paypal permanent.

Noen som har opplevd lignende, eller har hørt om hva som skjer?

Nutz

Med lem
Du får bare se hvordan det går..
Siden du gjør opp for deg, og de nå sannsynligvis har lurt til seg en "blankofullmakt" fra deg, så er du neppe noen økonomisk risiko for dem lenger.
Tipper du fremdeles er velkommen som kunde..

Paypal er strenge på dette området. Kontoen din kommer mest sannsynlig aldri til å bli åpnet igjen og du vil aldri kunne være kunde hos selskapet igjen.

Desverre men sånn er det :)

Medlem
Det er ikke så rart at de stengte kontoen din når du opprettet en ny konto istedenfor å gjøre opp og fortsette med den gamle? Jeg hadde gjort det samme. Syns ikke at det er firkantet.

Lykke til :)

Nei, skjønner det om man bevisst går inn for å svindle, men saken er den at den forrige kontoen er et par år gammel og var på meg som privatperson.
Den gjeldende kontoen startet jeg for bare noen måneder siden.

Men fikk uansett noe som virket som et positivt svar fra paypal, beløpet er ikke trukket enda men får håpe det løser seg.

Chris M

Medlem
Har vært borti noe lignende etter at en kunde brukte ett stjålet betalingskort til å handle hos meg. Jeg måtte ta hele tapet og denne personen svindlet meg for en vare som jeg leverte. Jeg hadde tatt ut mesteparten av pengene og var ikke så sugen på å ta støten for dette. Mener fortsatt at Paypal må ha sikkerhetssystemer for kort som er meldt stjålet. Men det var ikke så lett å starte en ny konto uten at de krevde pengene derfra.

Du får beholde konto og resten av pengene dine etter gjelden er oppgjort. En time eller to i telefonkø kan du dog risikere..

Nutz

Med lem
Har vært på telefonisk kontakt med PayPal flere ganger, og det har aldri vært prat om flere timers kø på telefonen. Tror disse ryktene er gamle og kommer fra USA-baserte kunder der kundemassen er enorm. Vi i europa stiller oss ikke i den køen lenger, PayPal har flere avdelinger spredt rundt omkring i verden. Men var slik i begynnelsen at all kontakt skulle gå til USA på et telefonnummer som nesten var umulig å få tak i.

picxx

WF 09
Snakka med paypal i går, tok ca. 2 min ventetid...
(Kom dog til en indisk outsourcet tingtang som omtrent ikke hviste hva en merchant account var....men det er en annen sak)

Medlem
Har fått et godt inntrykk av telefonservicen til paypal, fikk god informasjon, men viktig å pugge det phonetiske alfabet :)

Epost servicen til paypal er derimot en annen sak, har hatt det gående siden jeg skrev innlegget og pengene er enda ikke blitt trukket fra min nåværende konto.

Chris M

Medlem
Tja, kom med et litt avansert spørsmål og du blir satt over til en ny ventekø etter å først ha ventet lenge på svar. Er ikke så veldig imponert i alle fall. Men mulig dere har vært heldigere enn meg.

Topp