Papiravisene fortsetter nedgangen

zapotek

Medlem
VG under 200.000 aviser - Media - E24

Nå er jeg tross alt en internett-nisse som leser nettaviser dagen lang, men lell: Vi abonnerer på lokalavisa, men her forleden slo det meg at jeg faktisk leser den sjeldnere og sjeldnere. Jeg er stort sett stappmett av gårdsdagens nyheter når avisen kommer på døren.

Nå som også pensjonistene sitter limt foran pcen på nettaviser og Facebook halve dagen, hvordan ser opplagstallene ut for papiravisene om 5 år?

Keeper

Medlem
Med slike tall så tenker eg at flere mindre aviser går online og at dem store forsetter med mer "skreddersyd" aviser som selges over disk, og tar abm pris på online aviser. Men eg har ikke tenkt til og betale for alle aviser eg leser, så håper at de har reklame mot gratis avis online

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Tja, jeg abonnerer på helgeutgavene av Aftenposten (fre-søn) og DN lørdag, og ønsker ikke å slutte med det. Det er kvalitetsaviser som passer fint som lesestoff til et måltid.

VG og Dagbladet har jeg ikke kjøpt på flere år. Det er tross alt en grense for hvor mange ganger man vil la seg påføre angst (Dagblader - monstersnegler, flåtten dreper, for lite vin er farlig for hjertet, for mye vin er farlig for hjertet, dødsvirus) eller lese værmelding (VG - nå kommer solen!, nå kommer snøen!)

Johan

Medlem
Skummer stort sett 5-6 nettaviser hver dag, men det blir ofte bare overskrifter. Har et litt annet lesemønster når det gjelder papir aviser. Leser ledere, kronikker, debattinnlegg og annet "tyngre" stoff. Vet ikke helt hvorfor det er sånn, men det har kanskje noe med tolmådigheten når jeg er på nett. Skulle jeg bare forhold meg til nettaviser tror jeg at jeg jeg langsomt hadde blitt mindre informert og dummere.

Britta

stoffdronning
Nå vet jeg ikke hvordan andre aviser følger, men Fedrelandsvennen kommer om kort tid med et nytt opplegg.

Abonnenten får HELE avisen også på nett/mobil/nettbrett osv., mens de som til nå leste bare på nett ikke får noe særlig informasjon lengre.

Det er selvfølgelig ikke snakk om å kunne bare abonnere onlineutgaven og dropper papiravisen.

Da jeg for noen år siden spurte om jeg kunne abonnere bare torsdag-lørdag var det ikke mulig, derfor ble det ikke abo i det hele tatt, men av og til løskjøp.

Spent på utviklingen....

Topp