Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Overføre nettside

osloi

New Member
Hei,

Jeg har en nettside som har flere sider (ca. 15)

Nå har jeg fått laget en ny side (custom theme) via en utenlandsk designer. Så ønsker jeg å overføre dette til min eksisterende side. Ble bedt om å bruke one migration plugin for å flytte den over.

Men da mister jeg vel alle sider, bilder og alt på siden som jeg allerede har. Det ønsker jeg ikke.
Noen gode tips til meg her? Eventuelt hva kan det koste å få hjelp til noe slikt fra noen her?
 

ronorio

Active Member
Litt uklart hva du faktisk ønsker å flytte. Er den nye nettsiden laget på et annet domene? Er det bare designet du vil flytte eller hele nettsiden?
 

osloi

New Member
Hei,

Beklager hvis det var misvisende. Men ønsker å flytte hele nye nettsiden, som da er på et annet domene, til mitt hoveddomene.

Eksisterende side som idag er på hoveddomene har flere undersider og er indeksert. Jeg ønsker at de skal bestå, altså url'ene.
 

ronorio

Active Member
Da er det mer klart hva du ønsker å få til. Dessverre er det slik at dersom du skal beholde "litt" fra begge domener er det en mer komplisert fremgangsmåte du har foran deg.

Jeg bare tenker høyt nå men ser for meg bare to mulige alternativer.

Alternativ A - Kopiere tema/utvidelser samt innstillinger i databasen fra ny.com til gammel.com
Utfordringen ligger i at designet ikke bare består av et tema og utvidelser, men opplysninger som er lagret i databasen. Det finnes derimot verktøy som kan hente ut disse opplysningene, men uten å vite hvordan det nye designet er bygget opp vil det være umulig å gi en mer nøyaktig fremgangsmåte.

Alternativ B - Eksporter innhold fra gammel.com til ny.com, deretter klone og flytte ny.com tilbake til gammel.com
Dette er trolig det beste alternativet. Kopier (eksporter/importer) alt innhold fra gammel.com til ny.com. Konfgurer permalenker og adresse-struktur slik de stemmer overens med det innholdet som er indeksert i Google. Når du er fornøyd, sletter du gammel.com og kloner ny.com tilbake til gammel.com.

For kloning av nettsted anbefaler jeg alltid Duplicator, fordi jeg har god erfaring med den. Enkel å bruke. Du kan lese mer om hvordan du går frem her: https://wpologi.no/hvordan-klone-et-nettsted-med-duplicator/


PS! Husk å alltid sikkerhetskopiere før du begynner å endre noe. Da kan du angre og begynne på nytt om noe går skeis underveis.
 

osloi

New Member
Sånn - da er jeg kanskje et sted lenger.

På den nye siden har jeg nå lagt inn all tekst og bilder fra den gamle siden.

Når jeg skal overføre den nye siden, vil alle url og all tekst jeg har laget på nye siden bli identiske?
Er det noen som har god greie på dette og kan tilby en god pris for å overføre siden er jeg veldig takknemlig for pm:)
 

asleo

Member
Ja, URL-er, tekst og innhold til de nye sidene forblir identiske etter flytting til "hoveddomenet" ditt. Jeg kan ordne dette for 500 kroner ved å gjøre jobben manuelt. Da trenger jeg full tilgang til ditt webhotell (ikke kun WordPress). Send PM med innlogging til WordPress, SFTP/FTP og phpMyAdmin hvis du er interessert. Hvis du ikke har phpMyAdmin trenger jeg shell-tilgang (SSH) til ditt webhotell.
 
Topp