Overføre blogspot til wordpress?

looper

Medlem
Jeg har en side hvor inntektene begynner å virkelig gå seg til, denne ligger per i dag på blogspot. Noe som egentlig fungerer ganske greit og rent meget effektivt i forhold til kostnader. Jeg ser nå at det kanskje ikke hadde vært så dumt å flytte denne over til f.eks wordpress. Blant annet grunnet annonsører,osv. Kjører kun adsense på denne siden nå men har fått flere henvendelser. Jeg har prøvd ut litt testannonser på bloggen og det ser rett og slett ikke pent ut.

Noen som har noe erfaring med å overføre, er vistnok en funksjon som skal kunne gjøre dette enkelt. Er ca 60 artikler på denne siden. Vil det bety noe for SERP?

Setter pris på all hjelp.

Hupsey

Medlem
Så vidt jeg husker er det ikke noen god måte å få gjort en 301 redirect i blogspot, så SERP vil gå ned. Fant ikke noen god guide når jeg gjorde det selv for et år siden. Mulig noen andre her kan hjelpe deg.. Men du kan jo be anonsørene anonsere på blogspot bloggen. Det er fult lovlig.. Om du liker blogspot vil jeg anbefale å få anonsørene til å anonsere slik bloggen er nå. Om du vil ha annet design, er det mulig å få like bra design på blogspot som på wordpress.

Frode

Medlem
Jepp, hadde (har fortsatt) en del blogger på blogspot, og tenkte jeg skulle teste dette for et år siden eller noe.... Testet det ut med 1 blogg, og den sank som en stein i SERP...

Som TFS sier, det finnes mye design også for blogger

Når jeg flyttet Formuebygging fra Blogspot så eksporterte jeg alle innlegg fra blogspot og inn til Wordpress. Deretter slettet jeg alle innlegg og laget ett nytt som så slik ut: Formuebygging

Den gang kunne jeg ikke brydd meg mindre om SERPs osv men, det ser ut som at Google fikk med seg endringen fordi månedene etterpå økte besøkstallene ...

Om det virker for deg skal jeg ikke si noe om ... ;)

Topp