Outlook - Eksportere emailadresser fra avsendere

Tony J

Alle skal få
Som med de fleste andre har jeg en innboks med forskjellige e-poster. Noen sortert i mapper og ander flyter litt rundt (enda).

Jeg lurer på om det er mulig å eksportere mailadressene til avsenderne på disse epostene på en kjapp måte uten å må skrive inn dem inn manuelt i en adressebok først.

Tony J

Alle skal få
For å spørre på en annen måte. Dersom du hadde ønsket å dra ut alle avsenderne fra alle email du hadde mottatt i innboks for så og lage en adresseliste du kunne brukt på mailchimp, ville dette vært mulig?

Ole Avranden

utvandret
Ja, tror det er mulig vha:

Fil > Importer og Eksporter > Eksporter til en fil > Verdier atskilt med komma > Velg mappe > Tilordne egne felt > [Så får du finne ut hvilke parametre du trenger]

Tony J

Alle skal få
Ja, tror det er mulig vha:

Fil > Importer og Eksporter > Eksporter til en fil > Verdier atskilt med komma > Velg mappe > Tilordne egne felt > [Så får du finne ut hvilke parametre du trenger]

Nei

Ikke mulig å merke epostene man ønsker for så og eksportere på denne måten. Ser kun en mulighet for å skrive inn eposter manuelt.

Tony J

Alle skal få
Det har jeg gjort. Skulle tro det var mulig ja. Men når jeg merker mappen eller epostene i mappen får jeg ingen valg verken på fil, rediger eller ved å høyreklikke mappen-filene. Så for meg at det skulle være en "eksporter" en plass. Jeg har også prøvd å lagre epostene i en mappe på datamaskinen, åpnet adresseboken og forsøkt og importere dette herfra, men ingenting blir funnet.

Ole Avranden

utvandret
Men hvis du velger eksporter fra fil-menyen, uten å markere noe først. Får du da valgt den mappen under trinnet "Velg mappe"?

Tony J

Alle skal få
Flauheten tar meg. Det var Mozilla Thunderbird som var programmet her. Mulig jeg må opprette en ny tråd for dette.

Topp