Organisasjon - gruppe på facebook

Msites Ltd

Livsnyter
Litt kontaktinfo, info om organisasjonen hvem/hva/hvor og nettadressen.

Videre er det viktig med regelmessige oppdateringer fra organisasjonen.

Synes det er vanskelig å si mye mer før man vet hva slags organisasjon du snakker om.

Jeg har opprettet fanpage for mitt håndballmagasin på nett, og det funker ganske ok.

http://facebook.com/handballmagasinet

Jeg oppdaterer daglig og har nå snaue 4000 fans der.

Har forøvrig startet enda en fanpage for et annet prosjekt som er rettet mot det internasjonale markedet og er godt i gang der og.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Er det en helt vanlig gruppe det der Msites? Hvis ja, Hvordan er det egentlig disse gruppene fungerer? Er det slik at alle som er medlem vil få oppdateringene du legger inn på denne "veggen" de har?

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke skjønner noe som helst av Facebook. Tålmodigheten min sier virkelig "nei takk" til meg straks etter innlogginga...

Msites Ltd

Livsnyter
Det er ikke en gruppe, men en "Page" jeg har for handballmagasinet. Jeg tror nok ikke det kommer opp på veggen til alle, for man har vel muligheter til å stille inn hva man vil skal dukke opp på sin egen vegg.

Selv om det er en "page" kan jeg fremdeles sende ut meldinger direkte til brukeren, og jeg kan segmentere dette.

Foreløpig har jeg hatt fokus på å linke nyhetene fra handballmagasinet der, og å rekruttere. Det er fremdeles flere ting å ta tak i som diskusjoner, videoer etc som kan skape aktivitet.
For meg er det første steg for å få "kontroll" på leseren. Jeg når de der det er minst terskel for å få de samlet.
Når man har samlet dem, er jo neste steg å konvertere dem over til nye arenaer og ikke minst få dem til å lese og konvertere kroner i kassen. :)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Takk for god info Msites. Det verste var at jeg virkelig måtte søke i Google for å finne ut hvordan jeg laget en "page" på Facebook. Litt sjokkerende at navigasjonen virkelig kan være så enormt dårlig. Attpåtil for å lage en gruppe må man jo manuelt skrive inn facebook.com/group.php i adressefeltet. :(

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ugh, jeg har ikke noe som heter Applications nede til venstre. Hehehe, huff, bare slik at det er nevnt - Meg og Facebook er ikke gode venner. Vi passer like godt sammen som jeg passer sammen med meg selv dersom jeg ikke får morgenkaffen.

Jeg må jo nevne det at når jeg søkte etter Facebook Create Page elns i Google så var det facebook sin egen link som kom frem direkte til opprette av page. Funker greit. Problemet nå er vel at jeg faktisk må legge fremsiden til pagen i bokmerkene dersom jeg vil til fremsiden av pagen. Litt underlig metode må jeg jo si, men funker sikkert greit. (og ja, altså, det er ikke kødd - jeg forstår virkelig ingenting av facebook.)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Åh, se.... Helt der nede da gitt. Hehehe. :D Kanskje det er fordi jeg ikke har lagt merke til denne linja jeg ikke har forstått så mye av hvordan alt dette med grupper og slikt fungerer. Takk for den Msites!

Topp